Iata cinci schimbari importante remarcate de Berteanu in piata de training:

* Implicarea in crestere a departamentelor de training intern in dezvoltarea si implementarea programelor de training de masa;

* Tipul de relatie contractuala - proiectele de training sunt gandite si implementate pe termen scurt (2,3 luni). Chiar si proiectele care au implicat o populatie mai mare au fost "sparte";

* Tipul de populatie tinta - proiectele au fost concentrate pe managerii cu potential sau pe talente. Destul de putine proiecte in zona de mass training;

* Abordarea proiectelor - organizatiile au inceput sa acorde importanta modului in care vand si comunica intern proiectele. Participantii de azi nu mai vin la training fara sa inteleaga exact daca si la ce le trebuie;

Citeste si:

* Tipul de metodologie de invatare - un accent din ce in ce mai mare pus pe experiential, joc si provocare intelectuala. Participantii de azi nu mai au rabdare sa studieze si se asteapta la lucruri foarte practice pe care le pot aplica ca atare. Invatarea se dinamizeaza accelerat.

Particularitatile activitatii de training pe domenii

"Am observat schimbari pozitive in industria IT&C si productie industriala, unde am inregistrat o crestere a apetentei pentru proiecte de dezvoltare. Creste, de asemenea, sectorul public sau, mai bine spus, institutiile mai "sofisticate" din cadrul aparatului de stat. Am observat schimbari negative in domeniile care in trecut erau port-drapelul programelor de training asa cum sunt financiar-bancar si farma. In industriile de telecom, FMCG, retail nu am observat schimbari ele pastrand un nivel comparativ cu nivelul din 2012", a explicat Berteanu.

Potrivit acestuia, domeniile in care companiile au apelat cel mai mult la programe de training anul trecut au fost productia industriala si IT&C-ul.

"Pentru companiile cu o cultura de training solida bugetele nu au evoluat, dar nici nu au involuat. Pentru companiile in care trainingul nu are o importanta prea mare bugetele au disparut pur si simplu. In plus, pentru a scoate cat mai mult din bugetul pe care il au unele organizatii mari au apelat la freelanceri, asumandu-si riscul ca o simpla raceala sa arunce in aer planificarea proiectului", a precizat Berteanu.

Managerii, castigatori la bugete

Legat de bugetele alocate programelor de training, Berteanu a specificat ca pentru nivelul managerial suma s-a ridicat la aproximativ 1.000 de euro, iar pentru nivelul de executie la aproximativ 600 de euro.

Dan Berteanu caracterizeaza anul 2013 prin sintagma 'Triplu A: Agitat, Asincronic si Atipic".

AchieveGlobal Romania, companie cu activitate pe piata autohtona de training, concepe si implementeaza solutii de training pentru angajatii companiilor romanesti, avand o traditie de peste 15 ani pe piata locala.