Cei mai multi dintre angajati ar „divorta” de tine daca ar putea. Conform unui sondaj al companiei multinationale Right Management citat de forbes.com, 84% dintre angajatii din intreaga lume sunt de acord cu afirmatia „Uneori ma simt prizonier la actualul loc de munca si incerc sa‐mi gasesc un alt job”.

Subalternii tai ar putea gandi la fel despre locul lor de munca, insa depinde de tine sa le schimbi perceptia despre tine, ca manager, si despre companie, in general. In plus, luna martie este ideala pentru a arata ca iti pasa de ei.

Iata ce ar trebui sa faci nu doar primele zile de primavara, ci in mod constant, deoarece stii foarte bine cat de importanta este consecventa atunci cand vrei sa reusesti in ceea ce ti‐ai propus:

1. Sarbatoreste alaturi de colegele tale venirea primaverii

Venirea primaverii iti ridica la fileu sansa sa iti construiesti o imagine buna in fata colegelor tale, fara sa investesti foarte mult timp in strategie si implementare. Designerii de la floria.ro au inteles nevoia managerilor de multumi colegelor si partenerelor de afaceri pentru contributia lor si au creat o colectie speciala pentru zona business, cu aranjamente sofisticate, din flori rare si pretioase. Ia‐ti doar 10 minute din timpul tau pentru a gasi buchetele potrivite si da comanda. Curierul va crea un adevarat momentum cand va intra in birou si va incepe sa strige numele colegelor tale.

O femeie manager, pe de alta parte, are avantajul de a aborda oportunitatea intr‐un mod mai personal. Martie, luna femeii, este un o scuza la indemana pentru un teambuilding ca intre fete. Relaxati‐va la o piesa de teatru care, fara nicio coincidenta, poate fi chiar Cum se cuceresc femeile; piesa se joaca la Teatrul Metropolis si este deschiderea perfecta de conversatii si sursa de inside‐jokes pentru mai tarziu cand va puteti destinde la un pahar de martini intr‐un club.

1. Comunica eficient

Principala problema pe care angajatii o resimt vizavi de sefi este comunicarea ineficienta din partea acestora, dupa cum noteaza autorul Bernard Marr pe linkedin.com. Daca vei reusi sa‐ti imbunatatesti abilitatile de comunicare si sa cladesti o cultura a exprimarii deschise in organizatia pe care o conduci (indiferent de numarul de angajati al acesteia sau de marimea departamentului!), vei constata ca relatiile tale cu angajatii se imbunatatesc foarte mult.

2. Fii un manager cu simtul umorului

Angajatii apreciaza foarte mult managerii cu simtul umorului. In plus, simtul umorului le demonstreaza tuturor angajatilor ca nu esti un „robot”, ci esti la fel de uman si de amuzant ca si ei. Un lider adevarat nu se ia niciodata mult prea in serios si este capabil sa dezamorseze o situatie tensionata cu o gluma buna. Atmosfera de la locul de munca si starea de spirit a angajatilor tind sa mimeze personalitatea liderului, conform lifehack.org. Daca iti doresti performanta din partea companiei sau a departamentului pe care il conduci, creeaza o atmosfera relaxanta si productiva.

3. Transforma sedintele in intalniri relaxante

Niciunui angajat nu ii plac sedintele, cu exceptia celor care stiu ca vor fi laudati. Daca vei transforma, insa, meeting‐urile in intalniri relaxante, unde angajatii se pot exprima liber, vei anula sentimentul de teama sau de plictiseala care ii cuprinde de fiecare data cand vad o noua sedinta in calendarul de lucru.

4. Intelege ca familia este importanta

Angajatii tai sunt mult mai sensibili decat te‐ai astepta vizavi de relatia dintre munca pe care o depun si familie. Relatiile de cuplu ale colegilor tai sunt foarte importante, iar timpul lor este si mai pretios daca au copii. Respecta‐le dorinta de a petrece mai mult timp cu familiile lor. Daca pot indeplini anumite sarcini de acasa, ii poti lasa sa faca asta fara teama de o eventuala scadere a productivitatii. Dimpotriva, ai putea avea o surpriza. In plus, incurajeaza‐i sa‐si aduca partenerii sau partenerele de viata la intalnirile informale cu angajatii tai. Vor aprecia un astfel de gest, iar loialitatea lor fata de companie va creste.

Sursa foto: dollarphotoclub.com, pixabay.com