Potrivit datelor analizei, cei mai multi oameni de afaceri din tara noastra sunt barbati, cu varste cuprinse intre 35-55 de ani, insa femeile vin din urma, numarul acestora ajungand, in 2015, la peste 240.000.

Din datele analizate anterior de companie, rezulta ca cei mai multi oameni de afaceri din Romania, care detin calitatea de actionar la societate si au minim 25% din actiuni, sunt barbati (373.798) in timp ce femeile sunt 240.960. Barbatii au varsta medie de 44,6 ani, iar femeile de 44 de ani.

“Este varsta la care cei mai multi au acumulat deja experienta necesara pentru a se lansa pe cont propriu in business. Multi sunt fosti angajati in diverse firme, dar sunt si destui cei care fac afaceri dintr-un talent inascut, care au avut tot timpul spirit antreprenorial, caliti fiind la scoala vietii”, au declarat analistii de la KeysFin.

Ce domenii ii atrag pe oamenii de afaceri romani

Oamenii de afaceri barbati sunt mai atrasi de investitiile in domenii lucrative, de la constructii (75%), la productie (67%), transport (70,7%) si comert (56,3%), in timp ce femeile sunt cele mai multe prezente in domenii precum sanatatea si asistenta sociala (58,5%), serviciile (51,7%), activitatile administrative (43,59%) si cele cultural-educative (40,4%).

Statistica KeysFin arata, astfel, ca cei mai experimentati sunt implicati in domenii precum industria extractiva si prelucratoare, unde majoritatea actionarilor au varsta medie de 48 de ani. La fel si in sanatate si educatie (profesori si medici), in timp ce serviciile administrative sunt asigurate de actionari cu varsta medie de 47 de ani.

Citeste si:

La polul opus se afla sectorul comunicatiilor si informatiilor (IT&C), productia de bunuri si servicii si activitatile de spectacole culturale si recreative, unde varsta medie este de 40 de ani.

In Romania, 100.000 de firme din totalul de 550.000 de companii active din Romania isi au sediul social la aceeasi adresa cu a administratorului sau a unuia dintre actionari.

KeysFin ofera servicii de business information si credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competitiei, la studii si analize de sector necesare companiilor care doresc sa dezvolte un business sanatos pe piata romaneasca.

Sursa foto: GaudiLab, Shutterstock