De la Andreea Ion, HR Director, Policolor am aflat care sunt modalitatile de recompensare a angajatilor care fac diferenta intr-o companie. Pentru a castiga engagementul angajatilor sai, compania i-a implicat intr-un proiect cu adevarat maret, pentru a gasi impreuna valori valabile in prezent, dar si in viitor. Astfel, au ales un grup de colegi, care, dupa ce au trecut printr-un Boot Camp de pregatire, au comunicat mai departe si celorlalti colegi valorile organizatiei.

Dupa cele sapte valori bazate pe sapte culori de la Policolor, Doru Dima, PhD., CEO Romania, Great People Inside ne-a invatat 7 expresii pe care le folosesc liderii adevarati: „Nu am un raspuns. Tu ce parere ai?”, „Cum ai ajuns la aceasta concluzie?”, „Ce parere are restul echipei?”, „Sa incepem!”, „Sa presupunem ca am omis ceva.”, „Spune-mi mai multe!”, „Vom trece peste acest obstacol.”

Sub titlul: “Cat de verde este verdele?”, am aflat de la Monica Sociu, Partener GfK Romania, Expert in Online Communities si Denis Alnitei, Organizational Development Manager, Orange Romania care a fost modelul aplicat de Orange pentru cresterea engagementului in organizatie.

Rezultatele cantitative au relevanta, dar si limitari. Compania a folosit platforma e-Voice pentru a obtine, in regim confidential, nemultumirile angajatilor legate de locul de munca. Oamenii au impartasit emotii si experiente in timp real, iar managerii au fost implicati in gasirea solutiilor. Astfel schimbarea a venit de la angajati, iar increderea in proiect s-a construit in timp. Increderea si provocarea au fost cei doi piloni ai proiectului.

Cum ajungi sa devii un angajator ravnit? Este o intrebare la care am reflectat nu de putine ori. Aurelian Chitez, Senior Account Manager, Romanian Software ne-a impartasit cateva Tips and tricks pentru orice buget.

Un chestionar realizat in randul managerilor de HR din Statele Unite releva patru directii, valabile nu numai acolo, ci oriunde in lume, ca urmare a globalizarii:

Generatia Millennials – radical diferita fata de generatia parintilor lor, impartaseste o dorinta puternica de a-si pastra independenta si mobilitatea;
Stabilizarea economiei globale post-recesiune inseamna tot mai multe oportunitati de angajare, ceea ce se traduce printr-o nevoie tot mai mare din partea companiilor de fidelizare a angajatilor;
• Angajatii zilelor noastre sunt mai interesati de propriile valori si interese decat sa faca bani cu orice pret;
Internetul a schimbat radical modelul traditional de angajat si transparentizeaza toate actiunile angajatilor.

Despre importanta pensiilor private am aflat de la Mihai Muntean, Chief Sales Officer, NN Romania, care spune ca, in cazul in care astazi ne-am pensiona am pierde 2/3 din venituri. In prezent, avem 70% populatie activa, 15% pensionari si 15% copii, iar in viitor populatia activa va scadea si numarul pensionarilor va creste. La Pilonul III de pensii exista si avantajul deducerilor fiscale. Beneficiile pensiilor private oferite de angajatori vin asadar atat in favoarea angajatului, cat si a angajatorului. Mihai Muntean ne recomanda sa economisim din timp pentru perioada pensionarii, fie ca alegem o pensie facultativa sau o alta forma de economisire. Cu cat amanam aceasta decizie, cu atat contributia creste, asadar amanarea costa.

“Flexibilitatea si transparenta costurilor beneficiilor ii face pe angajati mai fericiti”, spune Adrian Sarbu, Cofounder si Managing Director BenefitOnline.ro. Adrian ne-a prezentat engagementul pe generatii, pentru ca “Ceea ce ne-a motivat pe noi nu ii motiveaza si pe ei”. Pentru Generatia Y sunt mai importante satisfactia slujbei si contributia pe care o aduc, iar HR-ul incearca sa multumeasca pe toata lumea cu acelasi lucru. Asa se face ca doar 20% din beneficii sunt folosite de 80% dintre angajati. Beneficiile flexibile satisfac nevoile unice si in schimbare ale fiecarui angajat.

Engagementul s-a dovedit a fi cea mai interesanta tema dezbatuta in acest an la evenimentele organizate de revista HR Manager.

Multumim partenerilor care ne-au sprijinit in organizarea acestui eveniment.

Parteneri: Great People Inside, GfK Romania, NN Romania, BenefitOnline.ro
Partener anual: Romanian Software
Parteneri de networking: Signal Iduna, International House Bucharest, go 2 markets
Wellness Partner: Wellington
Parteneri media: Revista CARIERE, HR Club, Biz, Wall-Street, Forbes, Portal HR, Doingbusiness.ro, Ziare.com, Business24.ro

Mai multe detalii despre eveniment si prezentarile speakerilor puteti afla aici.

*Revista HR Manager este singura publicatie din Romania, dedicata managerilor din domeniul Resurselor Umane si este proiectata ca o sursa de informare cu un caracter tehnic si aplicat.