Pentru majoritatea salariatilor, termenul de \"politici de la birou\" se traduce prin jocuri de putere agresive, rivalitati intercompartimentale si masacru profesional. Aceasta abordare presupune un comportament machiavelic de tipul \"scopul scuza mijloacele\" in atingerea obiectivelor profesionale si a beneficiilor rezultate din acest proces, ceea ce nu este intotdeauna cazul.
De fapt, bazele politicilor de la birou pot fi intelese si manipulate prin simpla adoptare a unor strategii eficiente care nu presupun sacrificarea integritatii persoanei in cauza, sustine Kelly Pate Dwyer, contribuitor al Bnet, un site business apartinand Cnet Networks.

In primul rand, actiunile noastre in cadrul companiei trebuie sa fie dictate de obiectivele pe care ni le propunem. Schimbarea departamentului, de exemplu, nu trebuie transformata intr-un complot la adresa altor persoane. Ca recomandare, cautarea oportunitatilor si preluarea unor proiecte interdepartamentale este cea mai buna solutie. Daca se urmareste marirea salariala, discutia directa cu superiorul nu trebuie evitata. Aceasta va stabili pasii necesari care asigura obtinerea unei promovari. Atitudinea "astept sa vad ce se petrece" nu aduce nimanui rezultate rapide satisfacatoare.

In al doilea rand, construirea unor aliante asigura interactiunea cu personalul administrativ, colegii de birou sau superiorii. Dezvoltarea relatiilor de amicitie sau prietenie intr-o organizatie garanteaza oricand un ajutor al "aliatilor" in lupta cu proiectele si sarcinile dificile. Cheia stabilirii acestor interactiuni este ascultarea interesata si oferirea unui ajutor sincer intr-o maniera eleganta.

"Priveste si asculta" este sfatul lui Dwyer, care propune observarea atenta a caracteristicilor persoanelor de success din cadrul companiei. Fiecare companie are propria formula a succesului, asa cum managerii pot fi indrazneti si inventivi sau conservatori si prevazatori. Incearca sa deprinzi modelul succesului si sa afisezi calitatile care i-au adus pe ceilalti in centrul atentiei, ne sfatuieste el.
Foarte importanta este si gestionarea punctelor forte, majoritatea dintre noi concentrandu-se aproape exclusiv pe lucruri in care nu am excelat niciodata, atitudine care in final poate dauna carierei.

Constientizarea punctelor forte si cautarea oportunitatilor de a demonstra propriile calitati pe care le posedam si nu pe care le dorim sau credem ca le stapanim, este un bun inceput pentru a avansa in cariera.

Stabilirea clara a obiectivelor, analiza personala si interactiunea in cadrul unei organizatii ne ajuta firesc sa intelegem si sa profitam de asa numitele "politici de birou", care nu trebuie sa aduca in sine manipularea, atitudinile agresive si tacticile machiavelice. Exista totusi anumite rezerve care, odata retinute, garanteaza moralitatea si traseul firesc spre success.

Aliantele strategice sunt binevenite, insa nu trebuie sa ne aliem strategic cu o persoana de neincredere pentru a ne urmari scopurile. Se recomanda evitarea situatiilor neplacute si a problemelor care pot fi pasate persoanei in cauza printr-o simpla asociere cu cine nu trebuie. Mai exact, fereste-te de cei care creeaza probleme pentru a nu fi etichetat tu insuti "oaia neagra" din birou, afirma Dwyer. Daca obisnuiesti sa iti petreci pauza de pranz luand masa in oras cu mizantropul departamentului, este foarte posibil sa fii afectat la randul tau de proasta lui reputatie.

O alta greseala frecventa este adoptarea unei atitudini acuzatoare si a resentimentelor atunci cand se rateaza sansa unei promovari sau a unei oportunitati. Impartasirea propriilor sentimente negative celorlalti colegi nu te va aduce in nici un caz mai aproape de scopul urmarit, sustine Dwyer. In locul plangerilor, angajatii ar trebui sa se inscrie la urmatoarele provocari, unde vor avea sansa de a-si demonstra aptitudinile.

In fine, trebuie retinut faptul ca munca in sine nu este suficienta. Competenta nu inseamna totul intr-o lume din ce in ce mai competitiva. In general persoanele apreciaza ca muncind mult vor primi recunoasterea mult visata, dar de multe ori munca in plus se dovedeste a fi doar atat, incheie Dwyer.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri