Din cei peste un milion de dolari alocati anual de Rompetrol, una dintre cele mai mari companii industriale prezente in Romania, o parte merge catre actiuni de mecenat, iar restul spre proiecte de responsabilitate sociala (CSR/corporate social responsibility) si sponsorizari.

In planul mecenatului, compania petroliera a sustinut expeditia exploratoarei Uca Maria Marinescu din Ecuador pana in Madagascar (martie-august 2010), incheiata cu o expozitie de fotografie la Muzeul Taranului Roman.

Compania a sprijinit si lansarea cartii poetului Simion Plamadeala – „Departe-aproape. 100 de poezii romanesti din Kazahstan”, aparuta in aprilie 2011 la Salonul International de Carte de la Chisinau.

„Activitatile de mecenat alaturi de componenta de CSR si sponsorizari fac parte din strategia noastra pe termen lung. Vom continua sa sustinem excelenta, indiferent de domeniu, pentru ca societatea are nevoie de modele reale pentru a progresa, pentru a consolida si conserva valorile proprii”, a spus Alexey Golovin, director de marketing si comunicare in cadrul Rompetrol, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Potrivit acestuia, este nevoie de investitii sustinute in toate domeniile, astfel ca Rompetrol s-a orientat anul acesta si catre trainingul pentru cadrele medicale. „Avem in vedere in viitor activitati de mecenat in aceasta directie. Personalul medical, pentru a profesa la standarde inalte, are nevoie de training permanent in tehnici noi, nu doar de un spatiu adecvat si aparatura”, a explicat Golovin.

Tragand linie, oficialul Rompetrol spune ca din 2009, de la lansarea platformei de CSR denumita „Energia vine din suflet”, compania a influentat pozitiv viata a peste 250.000 de persoane.

„Cu referire strict la mecenat, desi acesta are o pondere mai mica raportat la valoarea de investitie in CSR si sponsorizari, atunci cand alegem sa sprijinim financiar un numar restrans de persoane, ne uitam la beneficiile aduse de acestea societatii, in domeniile lor de activitate”, a subliniat oficialul grupului petrolier.

„Romanii nu-si recunosc intotdeauna valorile"

Migrand spre domeniul muzicii, Centrofarm, companie de retail farmaceutic, s-a remarcat drept sustinatorul turneului Stradivarius. Celebra vioara Stradivarius, in mainile lui Alexandru Tomescu, a reusit sa atraga peste tot in tara unde a calatorit mii de spectatori si a smuls ropote de aplauze.

„Am mai spus-o in diferite ocazii ca romanii nu-si recunosc intotdeauna valorile si gestul de a sprijini acest turneu ca si alte manifestari culturale in care Centrofarm s-a implicat sunt invitatii la imitatie. Performanta in afaceri poate fi un bun motor pentru sprijinirea performantei in arta”, a declarat Catia Radulescu, directorul general al lantului de farmacii.

Citeste si:

In afara de sponsorizarea turneului violonistului Alexandru Tomescu, Centrofarm a mai realizat astfel de actiuni si pentru actorii Florin Piersic si Serban Ionescu in 2011-2012. In primavara anului trecut, Centrofarm a lansat o campanie sociala pentru pensionari a carei imagine a fost Florin Piersic.

Catia Radulescu a adaugat ca Centrofarm este sponsor pentru evenimentele culturale ale Ambasadei Portugaliei in Romania si ca sustine proiecte editoriale ale Humanitas precum traducerile lui Dinu Flamand din Fernando Pessoa.

„Cu siguranta nu vom inceta sa ne implicam si pe viitor in astfel de actiuni”, a subliniat sefa Centrofarm.

O alta companie din domeniul energiei, de data aceasta GDF Suez, si-a indreptat atentia spre domeniul cercetarii. Distribuitorul de gaze naturale GDF Suez sustine un program de burse academice pentru trei masterande care vor derula proiecte de cercetare in domeniul energiei durabile si al eficientei energetice. Este vorba despre trei castigatoare, desemnate in urma unui concurs dedicat viitorilor cercetatori.

„Acest program se inscrie in cadrul unui demers mai larg initiat de Ambasada Frantei din Romania pentru lansarea unui program de sustinere a tinerilor absolventi care doresc sa-si continue studiile si sa ia calea cercetarii. Initiativa este o premiera in mediul de afaceri romanesc, avand in vedere ca o serie de companii franceze s-au alaturat demersului”, au spus oficialii GDF Suez.

Aceste burse in domeniul cercetarii acopera domenii precum cresterea eficientei energetice si stocarea energiei, teme de interes pentru companiile de energie din Romania. „Bursele au menirea sa puna in valoare potentialul remarcabil al tinerilor romani care au sansa de a contribui la dezvoltarea cercetarii si la renumele ei de peste hotare”, au mai mentionat oficialii companiei de distributie de gaze naturale.

In contextul in care tot mai multi cercetatori, artisti si sportivi se plang de resursele financiare limitate, ramane de vazut in ce masura companiile din Romania - mai ales cele mari - vor decide sa isi aloce o parte din fonduri pentru sprijinirea activitatii acestora.