Conditiile legate de cuantumul garantiei si al taxei de participare percepute la licitatia de privatizare a CFR Marfa au fost introduse intr-un nou proiect al strategiei de vanzare a companiei, datat 24 septembrie, care difera substantial de forma lansata in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Transporturilor la 11 septembrie, in ceea ce priveste cele doua conditii.

Guvernul intentioneaza sa vanda prin licitatie cu strigare un pachet de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa, precum si pachetul care va fi detinut de stat in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR S.A.

In proiectul de strategie aflat inca pe site-ul ministerului de resort este prevazut ca garantia de participare la licitatie care va fi impusa investitorilor interesati va reprezenta 20 % din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare (52,7 milioane lei), iar taxa de participare la licitatie pentru fiecare investitor/grup de investitori se va ridica la 5% (13,1 milioane lei, respectiv 2,9 milioane euro) din valoarea nominala a pachetului de actiuni. Valoarea nominala a intregului pachet de actiuni detinut de stat la CFR Marfa si oferit spre vanzare se cifreaza la 263,9 milioane lei.

Aceste conditii au fost insa modificate in scadere drastica, iar noul proiect al strategiei de privatizare a CFR Marfa, obtinut de Mediafax, impune o garantie de participare cuprinsa intre 3% si 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni si o taxa de participare in suma fixa de doar 20.000 euro.

O procedura similara a fost efectuata de Guvern si in cazul licitatiei pentru Oltchim, unde cuantumul garantiei de participare a fost redus in doua saptamani de la 34,4 milioane lei, valoare similara capitalului social, la 564.303 lei, iar taxa de participare la licitatie a fost fixata la doar 5.456 lei.

Pentru a fi admis la licitatia CFR Marfa, investitorul va fi obligat sa prezinte dovada ca detine resursele financiare si organizatorice necesare pentru a-si indeplini obligatiile individuale pe parcursul procesului de privatizare si postprivatizare.

Citeste si:

Stadiul privatizarii CFR Marfa a fost analizat in sedinta de saptamana trecuta a Guvernului, la final anuntandu-se ca proiectul hotararii de aprobare a strategiei se afla inca in proces de avizare si urmeaza sa fie transmis in final, dupa analizarea eventualelor observatii, si Ministerului Justitiei, "in forma refacuta".

Initial, ministrul de resort anuntase ca strategia de privatizare a CFR Marfa va fi aprobata in sedinta Guvernului din 26 septembrie.

Ministerul a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.

Dan Diaconescu a castigat licitatia pentru preluarea a 54,8% din actiunile Oltchim, dupa ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare pret, pentru titlurile detinute de stat, pana la aceasta data contractul nefiind insa semnat.

Diaconescu a declarat ca este interesat si de preluarea CFR Marfa si a altor companii de stat.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor au declarat insa ca Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfa, ca persoana fizica, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investitii, care sa indeplineasca criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiara sau operationala.