Cresterea vanzarilor de Paste in magazinele de electronice, electrocasnice si IT&C s-a datorat, in principal, ofertelor speciale propuse de retaileri si extinderii numarului de magazine.
       
"Diferenta procentuala dintre vanzarile din perioada Pastelui in acest an si aceeasi perioada a anului trecut arata o crestere de aproximativ 20 la suta, justificata de dezvoltarea retelei Domo, largirea gamei de produse, dar si de ofertele foarte atractive", a declarat, pentru Rompres, specialistul PR al DOMO Retail, Simona Vlad.
       
Aceasta parere este sustinuta si de oficialii Altex. "Desi piata a inregistrat o usoara stagnare comparativ cu 2005, vanzarile au cunoscut o crestere in perioada Sarbatorilor de Pasti, cu peste 50 la suta fata de o perioada normala, cum este luna martie, spre exemplu", a declarat, de asemenea, coordonatorul PR al companiei Altex, Andreea Urzica.
      
Nu in ultimul rand, la cresterea vanzarilor au avut un aport evolutia brandurilor proprii sau a produselor financiare de consum cu facilitati speciale.
       
Vanzarile in perioada Sarbatorilor de Paste au crescut in hypermarketuri, de asemenea, cu aproximativ 20 la suta.
       
Potrivit estimarilor facute de specialisti la sfarsitul anului trecut, piata de electronice, electrocasnice si IT&C va depasi in Romania, in 2006, nivelul de 850 de milioane de euro.
       
In prezent, principalii jucatori pe acest segment de piata sunt Altex, DOMO si Flanco. Vanzarile Altex au crescut, in 2005, cu 87 la suta, din totalul acestora vanzarile in rate reprezentand 60 la suta.

Pe segmentul IT&C s-a inregistrat o crestere de 300 la suta, pe cel al produselor negre, o crestere de 60 la suta, vanzarile de electrocasnice mari au fost cu 40 la suta peste nivelul din 2004, iar cele de electrocasnice mici, cu 55 la suta peste acest nivel. in 2005, Altex a investit peste 15 milioane de euro in deschiderea de noi magazine, marketing si comunicare, inaugurand 26 de magazine Altex Megastore si patru electrocomplexuri Media Galaxy.

Compania estimeaza, pentru 2006, investitii de aproximtiv 25 de milioane de euro, destinate, in principal, inaugurarii a inca 20 de magazine Altex Megastore si patru electrocomplexuri Media Galaxy. De asemenea, compania intentioneaza sa isi extinda reteaua in tarile din regiune.
       
In portofoliul de vanzari DOMO, pe langa produsele IT&C, cele mai semnificative cresteri de la un an la altul se regasesc in gama plasmelor, a ecranelor LCD, a monitoarelor de ultima generatie, precum si a home theatre-urilor. "Categoric creste segmentul clientilor mai pretentiosi, mai educati, si cu venituri mai mari, care prefera marci, calitate, tehnologie high end", precizeaza reprezentantii companiei. La sfarsitul lui 2005, reteaua DOMO inregistra 111 magazine, in peste 70 de localitati din tara.

Potrivit estimarilor companiei, DOMO a incheiat anul 2005 cu o cota de piata de 17-18 la suta. Din punct de vedere al suprafetei, cel mai mare este magazinul din galeriile real, Timisoara, care se intinde pe aproximativ 3.500 de metri patrati, necesitand o investitie de peste un milion de euro.
       
Reteaua de magazine Flanco inregistra, la sfarsitul lui 2005, vanzari de peste 92 milioane euro si o retea de 100 de magazine intinsa pe 30.000 de metri patrati. Compania ocupa pozitia de lider in ceea ce priveste productivitatea personalului in raport cu suprafata magazinelor.