"Va fi o ordonanta de urgenta prin care CFR Marfa va prelua datoria de 606 milioane lei pe care CFR Infrastructura o are la ANAF. Prin aceasta operatiune, ANAF va descarca pe CFR Infrastructura de creanta, iar CFR Marfa isi va stinge partial datoria pe care o are la CFR Infrastructura. In pasul al doilea, statul va putea transforma datoriile preluate in actiuni, in vederea privatizarii. Prin aceasta procedura se scad semnificativ si arieratele companiilor de stat monitorizate de FMI, si se completeaza si veniturile bugetare", au declarat pentru Mediafax sursele guvernamentare.

Operatiunea a fost discutata si cu reprezentantii Comisiei Europene.

Potrivit strategiei de privatizare a CFR Marfa, aprobata de Guvern in luna februarie, CFR Marfa inregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati

Anuntul de privatizare publicat vineri de Ministerul Transporturilor stabileste ca licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar castigatorul va fi stabilit la jumatatea lunii iunie.

Citeste si:

Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, evaluarea companiei a avut in vedere transformarea in actiuni a tuturor datoriile pe care compania le are la statul roman, pana la privatizare.

El a adaugat ca datoriile companiei se ridica la 1,5 miliarde lei, iar Comisia Europeana considera transformarea obligatiilor financiare in actiuni ajutor de stat, care nu este permis decat in contextul privatizarii.

CFR Marfa are un capital social de 312,34 milioane lei, detinut integral de Ministerul Transporturilor.

Privatizarea CFR Marfa este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.