“In acest moment, 70% dintre romanii aleg sa cumpere pavelele direct de la producator, in timp ce 20% se orienteaza catre magazinele specializate, iar 10% apeleaza la antreprenorul lucrarii”, a declarat Sebastian Bobu, directorul executiv al Symmetrica.

Potrivit afirmatiilor sale, dintre romanii care aleg magazinele specializate pentru a achizitiona acest tip de produse, majoritatea se indreapta catre retelele de bricolaj, acestea fiind potrivite mai ales pentru cei care doresc volume mici, necesare pentru lucrari nu foarte ample.

„Numarul clientilor ce achizitioneaza pavele din magazinele de tip do-it-yourself este in continua crestere, acestia intelegand avantajele garantiei si a consilierii de specialitate pe care le primesc in aceste locatii”, a mai spus Sebastian Bobu.

In ceea ce priveste comportamentul de achizitie al romanilor ce aleg magazinele de bricolaj, reprezentantul companiei a mai adaugat ca decizia de achizitie este luata pe criteriu estetic, forma si culoarea fiind cele mai importante aspecte. Astfel, nuantele simple de rosu sau maro reprezinta circa 70% din vanzarile de pavele, in timp ce amestecurile de mai multe culori insumeaza un procent de 30%. In ceea ce priveste formele, cele cu laturi drepte, dreptunghiulare sunt alese cel mai des.

Conform datelor Symmetrica, pentru a lua o decizie, romanii se informeaza de cele mai multe ori din cataloagele producatorilor, dar si din showroom-urile acestora, insa un impact major in decizia de achizitie il are si recomandarea specialistilor de la raft.

Extinderea operatiunilor in D-I-Y

In acest moment produsele Symmetrica sunt disponibile in patru retele de bricolaj prezente la nivel national - Dedeman, Baumax, Arabesque si Ambient, urmand ca numarul acestora sa creasca treptat in urmatoarea perioada.

Citeste si:

„Romanii inteleg avantajele achizitiei de produse de constructii din magazinele moderne, acesta fiind principalul motiv pentru care ne dorim sa ne extindem tot mai mult prezenta pe rafturile acestora”, a mai spus Sebastian Bobu.

Acesta a subliniat ca, in acest moment, vanzarile Symmetrica in magazine insumeaza 7% din business-ul companiei.

Infiintata in 1994, Symmetrica este o companie 100% romaneasca, producatoare de pavele, borduri si rigole vibropresate pietonale si carosabile.

Prima fabrica Symmetrica a fost inaugurata in 1999 la Veresti, judetul Suceava, urmata apoi de unitatile de productie de la Podu Iloaiei, judetul Iasi (2010), si Bolintin Vale, in apropiere de Bucuresti (2011). In 2012, compania a deschis doua noi unitati de productie, la Prejmer, judetul Brasov si la Sintereag, judetul Bistrita.

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri se numara Arena Nationala, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcari cu pavele ecologice in Bucuresti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de strazi, trotuare si parcuri din intreaga tara.