"Schimbarile comportamentului de cumparare al clientilor au influentat si anul acesta vanzarile. Cum era de asteptat s-a mentinut puterea scazuta de cumparare a clientilor in comparatie cu anii precedenti, motiv pentru care consumul a inregistrat o stagnare. (...) Pentru Billa Romania anul 2013 a fost unul bun si productiv, ce a adus o usoara crestere a cifrei de afaceri fata de anul anterior. Suntem optimisti ca ne vom atinge targetul stabilit pentru anul in curs", a aratat Sorana Georgia.

Retailerul a avut anul trecut o cifra de afaceri de 1,26 miliarde lei (284 milioane euro), in crestere cu 12,3% fata de 2011, si un profit net de 3,6 milioane lei (820.000 euro), cu 30% mai mic. Cresterea inregistrata anul trecut vine dupa doi ani de scadere a vanzarilor, de 1,3% in 2011 fata de anul anterior si de 6,5% in 2010 comparativ cu 2009.

Potrivit directorului Billa Romania, strategia de dezvoltare a retailerului se axeaza foarte mult pe inaugurarea de noi magazine.

"In acest an am deschis peste 10 magazine in orase precum Cernavoda, Constanta, Brasov, Bucuresti, Iasi, Pitesti, Rasnov si Timisoara. Planul pentru 2013 nu se opreste aici, pana la sfarsitul anului vom remodela inca doua locatii importante", a adaugat Sorana Georgia.

Pentru 2014, ea estimeaza ca Billa isi va mentine ritmul de extindere din acest an.

Citeste si:

"2014 se anunta a fi un an important in evolutia companiei Billa Romania (...) Sarbatorim 15 ani de prezenta pe piata din Romania, vom continua expansiunea companiei si vom dezvolta sortimente noi pentru marcile proprii", a spus Sorana Georgia.

Potrivit acesteia, produsele proprii reprezinta o alta componenta importanta in strategia de dezvoltare a Billa, in acest an fiind inregistrata o crestere de peste 12% pe aceasta categorie, in mod special pentru produsele destinate consumului zilnic.

"Toate aceste marci ofera clientilor produse similare cu brandurile consacrate, dar la preturi cu 15% pana la 20% mai ieftine, criteriu ce influenteaza foarte mult decizia de cumparare", a mai aratat Sorana Georgia.

Billa este prezenta pe piata din Romania din februarie 1999, cand a deschis primul supermarket din Bucuresti, iar acum are o retea de 80 de magazine. Compania este parte a grupului german REWE care mai detine in Romania magazinele Penny Market si XXL Mega Discount.