Wall-Street.ro: La ce valoare se ridica piata de curierat din Romania? Care sunt tendintele?
Lucian Baltaru:
Exista probabilitatea ca piata de curierat sa depaseasca pragul de 300 milioane de euro in 2014 sau 2015. Exista o presiune mare pe pret, datorata contextului economic si a supra-aglomerarii pe anumite segmente. De aceea se observa si o tendinta de consolidare pe segmentul de curierat domestic, in special al livrarilor overnight la nivel national.

Piata de curierat din Romania a avansat anul trecut la circa 260 de milioane de euro, de la aproape 250 de milioane de euro in 2012.

Wall-Street.ro: A fost 2013 un an mai bun decat 2012? Cate expedieri sunt facute anual?

Lucian Baltaru: Sameday a inregistrat o crestere in cifra de afaceri, numarul de expedieri adresate procesate de noi fiind de ordinal sutelor de mii.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri a inregistrat compania anul trecut si care sunt estimarile pentru 2014?
Lucian Baltaru:
In jur de 1 milion de euro. Pentru 2014 avem in plan depasirea unei cifre de afaceri de 1,5 milioane euro, in conditii de profitabilitate. Bugetul este construit pe un nivel chiar mai ridicat, insa depasirea acestui prag psihologic este un pas important pentru noi si estimam ca in acest an il vom atinge.

Wall-Street.ro: Ce industrie va aduce cel mai mare procent din cifra de afaceri?
Lucian Baltaru:
Pentru curierat in general, sectorul financiar-bancar reprezinta inca o pondere insemnata. Sectorul pharma de asemenea, in special pe segmentul livrarilor in aceeasi zi. Zona legata de marketing direct, in speta livrarile neadresate (drop-mail-ul, sampling-ul),are o pondere destul de importanta. Din ce in ce mai semnificative sunt si livrarile adresate in regim mai putin accelerat. Online-ul creste cel mai mult.

Wall-Street.ro: Ce serviciu participa cel mai mult la cifra de afaceri? Veti mai lansa servicii noi?
Lucian Baltaru:
Depinde de segment. Piata de curierat are anumite segmentari, in functie de timpul de livrare, in functie de destinatie samd.
Livrarile in aceeasi zi la livel local cresc, in online mai ales creste nevoia de a se primi un colet fie imediat, fie intr-un anume interval orar specificat. Aceasta va continua sa creasca intrucat nevoia este reala, singurul impediment fiind pretul. Insa pregatim anumite solutii surpriza si aici. Serviciile cu/fara confirmare de primire, in regim de livrare de cateva zile, cresc si ele, pentru cei care nu doresc livrare a doua zi, timpul nu este atat de important. Aici nu creste atat piata in sine, ci scad anumiti jucatori si cresc altii.

Wall-Street.ro: Ce investitii aveti in plan anul acesta?
Lucian Baltaru:
Ne preocupa inovatia permanenta catre care ne vom si orienta cu precadere resursele.

Wall-Street.ro: Cati angajati are compania in Romania? Veti mai face angajari?
Lucian Baltaru:
In curierat se lucreaza si in Romania din ce in ce mai mult cu subcontractori, Sameday Courier fiind printre pionierii acestui model de organizare modern. In activitatea noastra sunt implicati in prezent , fie ca vorbim despre colaboratori sau angajati directi, cateva sute de oameni si estimam ca acest numar va creste, odata cu cresterea companiei.

Wall-Street.ro: A crescut numarul de clienti companii in 2013?
Lucian Baltaru:
Da, este vorba de cateva sute. Specificul companiei noastre, una de nisa, face ca un anume tip de date generale sa nu fie extrem de relevante. Nu ne propunem sa fim cei mai mari in general, ci cei mai buni, mai ales pe zona noastra principala de expertiza.

Citeste si:

Wall-Street.ro: Ati avut clienti noi companii in ianuarie?
Lucian Baltaru:
Da, am inceput colaborarea cu cateva nume noi.

Wall-Street.ro: Cum s-a desfasurat activitatea in perioada de iarna? Cu cat au crescut cheltuielile?
Lucian Baltaru:
Iarna din 2014 a fost in general una blanda, zilele problematice au aparut abia catre final de ianuarie. In astfel de perioade, randamentul scade si cresc multe categorii de costuri. Consumul de carburantul creste cu cca. 10-15 %.

Wall-Street.ro: Scade numarul de colete trimis de romani cand este zapada?
Lucian Baltaru:
Numarul de colete nu scade, scade doar numarul de livrari pe care le poti face in mod normal. Pentru a compensa, recurgem la suplimentarea resurselor pentru a mentine capacitatea de livrare, insa anumite intarzieri sunt uneori inevitabile, in cazul in care drumurile dintr-o anumita zona sunt blocate, nu exista solutii pur si simplu.

Wall-Street.ro: Cum a fost acitivitatea in ianuarie?
Lucian Baltaru:
Probabil ca depinde de la o companie de curierat la alta, Sameday a inregistrat o anumita crestere, anul nu a inceput rau, cresterea venind in special din zona de online.

Wall-Street.ro: In decembrie au trimis romanii mai multe cadouri?
Lucian Baltaru:
In raport cu anii trecuti, am observat o usoara evolutie, o crestere. Varful acestor expedieri de cadouri ramane in anii 2006-2008, apoi a tot scazut timp cativa ani, reincepand sa creasca timid de curand.

Wall-Street.ro: Cum vedeti mediul de afaceri?

Lucian Baltaru: Cred ca se intrunesc premisele celui mai bun an din 2009 incoace, dar asta nu inseamna ca totul va fi roz. Pe de-o parte, dezvoltarea intr-un ritm alert a noilor tehnologii, a mediului online, a retelelor de socializare, a comertului electornic sunt principalele oportunitati de care trebuie tinut cont, iar, pe de alta parte, fiscalitatea, lipsa de finantare sunt in continuare provocarile principale pentru mediul de afaceri, aspect care ar putea frana dezvoltarea companiilor.

Lucian Baltaru a devenit unic actionar al Sameday Courier din aprilie 2013, dupa ce actionarul principal Octavian Badescu a iesit din afacerea pe care a infiintat-o in 2007.

Fondatorul Sameday Courier iese din business-ul lansat in 2007. Lucian Baltaru devine unic actionar

Fondatorul Sameday Courier iese din business-ul lansat in 2007....

Sameday Courier este un business de nisa in curieratul romanesc, fiind prima companie specializata pe livrarile in aceeasi zi la nivel local, national si international. Compania a fost fondata in anul 2007.

Printre principalii jucatori pe piata locala de curierat se numara Fan Courier, Cargus, DPD Romania, UPS, DHL.