Gebrüder Weiss, cea mai veche companie de transport si logistica din Austria, a fost una dintre companiile ce au considerat pozitia Romaniei ca fiind strategica pentru patrunderea si dezvoltarea in zona central-vestica a Europei.

Astfel, in 1994 piata autohtona a cunoscut un nou jucator, a carui experienta, expertiza si know-how in domeniul transporturilor a condus in timp la o restructurare a cerintelor pietei. Aceasta a devenit din ce in ce mai exigenta in ceea ce priveste nivelul calitativ al serviciilor prestate, fiind evidentiata nevoia de diversificare a gamei serviciilor, adaugarea de plus valoare proceselor, crearea unei experiente pozitive in relatia cu un furnizor de servicii complexe de transport si logistica, si, nu in ultimul rand, pregatirea adecvata a personalului pentru a face fata provocarilor impuse de o piata dinamica, in continua schimbare.

Traseul parcurs, din 1994 pana in prezent, a fost presarat de o serie de obstacole si provocari ce au stat la baza crearii personalitatii complexe de astazi a companiei Gebrüder Weiss Romania.

Abordarea unei piete recent iesite de sub regimul comunist
Primul obstacol intampinat a constat chiar in penetrarea unei piete noi, aflata in schimbare economica si politica. O asemenea decizie este intotdeuna dificila si riscanta, insa, datorita increderii si suportului grupului, am facut primii pasi cu succes. Am inceput activitatea ca un jucator de nisa ce furnizam servicii de transport international (import, export) in regim de grupaj. Primele transporturi efectuate au fost realizate pentru clienti din cadrul grupului. Ulterior, castigand increderea pietei locale, am creat propriul portofoliu.

1 ianuarie 2007
Aderarea la Uniunea Europeana, din 1 ianuarie 2007, a fost cea de-a doua provocare cu care GW s-a confruntat. Aceasta a adus o simplicare a formalitatilor in ceea ce priveste expeditiile internationale, insa totodata a condus la constientizarea existentei unei lipse de pregatire si know-how a personalului raportata la noile conditii din piata. De asemenea, structura organizationala a companiei trebuia readaptata si imbunatatita pentru a satisface exigenta clientilor. Au fost infiintate noi departamente, proceduri, fise de responsabilitati bine definite, mijloace de control, traininguri si workshop-uri de specialitate, dar a fost diversificata si gama de servicii. In prezent, portofoliul de servicii include transport rutier (international si domestic in regim de grupaj, camioane complete sau partiale), feroviar, aerian si maritim, solutii logistice si de depozitare.

Nevoia unei prezente nationale: Investitii majore in spatii, echipamente si personal
Pentru a putea furniza servicii la un raport calitate/pret avantajos si timpi de tranzit competitivi, a fost identificata nevoia unei prezente nationale. Cele doua filiale, din Bucuresti si Arad, s-au dovedit insuficiente pentru a asigura o acoperire nationala optima si totodata minimizarea timpului de livrare. Investitiile majore din ultimii 7 ani au dus la o dezvoltare multilaterala a companiei: au fost inaugurate sedii moderne in Bacau, Bolintin Deal, Craiova, Sibiu si Cluj, au fost achizitionate echipamente performante, de ultima generatie, iar numarul angajatilor a crescut de la 50 la aproximativ 450.

Care este reteta succesului pentru GW Romania?
Nu exista o reteta standard a succesului care sa dea rezultate pentru toate companiile si care sa poate fi reaplicata ori de cate ori este nevoie.
„Viziunea grupului, vointa locala si deschiderea potentialilor clienti fata de noi oportunitati de afaceri au fost ingredientele cheie ce au condus la dezvoltarea Gebrüder Weiss in Romania. Desi piata poate intruni toate conditiile favorabile, oamenii pregatiti profesional, increzatori, atitudinea proactiva si pozitiva si detinerea mijloacelor potrivite de implementare a solutiilor, cum ar fi, spre exemplu, sistemele IT, stabilesc traiectoria de succes a unei companii din industria de transport si logistica.” a declarat Viorel Leca, director general GW Romania.

Depasirea cu succes a obstacolelor, prin pastrarea unei atitudini pozitive si convertirea intotdeauna a provocarilor in oportunitati, face ca Gebrüder Weiss Romania sa se numere printe primii jucatori din piata locala de transport si logistica, avand o acoperire nationala ce ii permite sa ofere solutii logistice complexe, perfect adaptate cerintelor celor mai exigenti clienti.