LS Travel Retail Romania este subsidiara locala a Lagardere Services, numarul 3 mondial in industria de travel retail, cu o experienta de peste 18 ani pe piata romaneasca si o retea de peste 200 de magazine. Compania este axata pe doua segmente de business: news&convenience si foodservice. LS Travel Retail Romania opereaza in acest moment peste 180 magazine news&convenience, sub doua branduri: Inmedio si Relay. Mai mult, compania opereaza si o gama variata de concepte food service, sub cinci branduri proprii: 1 Minute, Le Cafe Inmedio, So! Coffee, Voyage Cafe si Hello!. Din 2013 compania detine franciza pentru restaurantul Subway din Gara de Nord Bucuresti.

Anul acesta LS Travel Retail Romania va incheia cu afaceri in crestere cu circa 7%, la 322 mil. lei, respectiv un profit net de 11,6 mil. lei. In plus, compania a deschis in 2014 18 noi magazine.

Pentru 2015 planurile vizeaza deschiderea a 25 de noi magazine, cu o investitie totala de peste un milion de euro, cu focus pe dezvoltarea retelei 1 Minute, unde bugetul mediu per magazin este de aproximativ 70.000 de euro. Anul viitor compania va deschide 12 magazine sub brandul 1 Minute, 9 magazine Inmedio si alte patru locatii sub brandurile Le Café Inmedio si Hello!. Orasele vizate sunt Bucuresti, Cluj, Iasi, Brasov, Bacau, Constanta si Braila.

“Strategia de dezvoltare vizeaza in special zonele de travel (metrou, gari, aeroporturi) si cladirile de business, dar continuam sa dezvoltam selectiv si reteaua de magazine din galerii comerciale si mall-uri. 1 Minute va ramane focusul in ceea ce priveste planul de dezvoltare. Ne propunem sa continuam extinderea retelei Hello! in zona de travel, precum si Le Café Inmedio – in cateva spitale. Cat priveste brandul So!Coffee nu avem planuri concrete de extindere, este mai dificil de anticipat deoarece este un format pe care il dezvoltam in zona de aeroporturi, insa vom profita de orice oportunitate pentru a duce acest format si in alte zone de tranzit”, spune Petruta Ionita.

Doua dintre cele mai importante branduri din portofoliu, Inmedio si 1 Minute, totalizeaza 196 de magazine. Reteaua Inmedio, care genereaza 90% din totalul vanzarilor, este prezenta pe piata locala din 1998, si are in momentul de fata 184 de magazine. La randul sau, 1 Minute a deschis primul magazin in anul 2011 si activeaza pe segmentul alimente proaspete si magazine de proximitate. Conceptul este dedicat segmentului de centre comerciale si mediului de travel (principalele aeroporturi si gari din tara).

Citeste si:

Pe viitor insa 1 Minute se va dezvolta pe doua formate usor diferite, explica Petruta Ionita, mai exact locatii din zonele de tranzit (aeroport, gari, metrou) unde va fi implementat formatul 1 Minute convenience, respectiv formatul 1 Minute premium pentru centrele de afaceri.

“Din punctul de vedere al dezvoltarii retelei de convenience, in urmatorii doi ani ne asteptam sa urmarim planul de expansiune, plan care prevede intre 10 si 15 magazine noi/an, alaturi de o consolidare a retelei existente (imbunatatiri in plan de mobilier, layout, merchandising etc.)”, sustine Ionita.

In acest an valoarea bonului mediu a fost relativ constanta, in jurul sumei de 15 lei per tranzactie, potrivit informatiilor companiei.

In prezent, LS Travel Retail Romania detine o suprafata de retail de peste 8.300 mp, compania semnand pentru anul viitor contracte de inchiriere pentru inca 550 mp. Un magazin Inmedio are in medie aproximativ 35-40 mp, in timp ce 1 Minute poate ajunge pana la 100 mp sau mai mult.

Totalul magazinelor, atat din comertul modern, cat si din cel traditional, si unitatilor HoReCa din Romania se situa la finalul anului trecut de 122.101, potrivit firmei Vektor MF, care apreciaza ca universul de magazine se va reduce deorece numarul deschiderilor va fi mai mic decat al inchiderilor. Comertul traditional este reprezentat de 86.222 de magazine, urmat de HoReCa - 34.526 unitati si retailul modern - 1.353 magazine. Suprafata totala a spatiilor de retail era de 6.857.514 metri patrati, din care 44,5% retailul traditional, 30,5% HoReCa si 25% comertul modern. Totusi, cu doar 1,1% din totalul magazinelor de pe piata si 25% din suprafata de vanzare, cele 12 retele mari de retail cumulau la finele anului trecut jumatate din cifra totala de afaceri a pietei de retail (comert modern si comert traditional).

Marii retaileri reprezinta doar 1% din comertul alimentar local

Marii retaileri reprezinta doar 1% din comertul alimentar local