Acelasi lucru il spun si reprezentantii Barrier, unul dintre cei mai importanti producatori de tamplarie PVC la nivel local, companie care a investit puternic pe piata in cursul anului trecut, dar care nu intrevede o revenire a pietei constructiilor, in general, dar si a pietei de tamplarie, in particular, in acest an.

“Piata romaneasca si-a continuat trendul descendent si a inregistrat o usoara scadere (2-3%), dar cu unele puncte fierbinti, pe crestere: Bucovina, Cluj, Bucuresti, Constanta. Rezumand, anul 2014 a fost un an sub potentialul si nevoile economiei, un an de franare si fixare, cu politici care condamna economia pentru urmatorii ani in ceea ce priveste lipsa investitiilor in infrastructura: autostrazi. (...) Sunt numeroase piedici care ingreuneaza o evolutie naturala si necesara in industria constructiilor printre care si lipsa infrastructurii (autostrazi) si a locurilor de munca. Acestea, suprapuse cu taierea bugetelor de investitii ale statului, au contribuit la scaderea mentionata”, a declarat Adrian Garmacea (foto), director executiv al Barrier.

Pentru Electric Plus – Barrier, asa cum o sugereaza seful companiei, “anul 2014 a fost un an foarte important mai ales datorita faptului ca am dat in exploatare un sistem complex de productie de ferestre si usi din PVC, usi de garaj si rulouri. Din a doua jumatate a anului, capacitatea a devenit functionala in parametrii normali, cu o incarcare de sub 50% si acest lucru ne-a condus la solutia vanzarii extensive si a maririi ariei de distributie a produselor noastre in Romania (Ardeal, Dobrogea si Bucuresti), cat si la externalizarea acestora pe pietele din Italia, Germania si Franta”, a mai aratat Garmacea. Seful Barrier a mai precizat ca anul care s-a incheiat fost unul in care s-au stabilit bazele unei cresteri “sanatoase” pentru companie, ceea ce va oferi dezvoltare pe termen lung.

Citeste si:

“Am incheiat anul 2014 cu o crestere de aproximativ 15% in concordanta cu estimarile noastre, cat si cu stadiul pietei de constructii. Aceasta crestere este posibila datorita mutarii in noul centru de productie care a adus o crestere a capacitatii de productie, precum si datorita extinderii retelei de distribuitori Barrier pe intreg teritoriul Romaniei”, au aratat reprezentantii Barrier, companie care ajunge astfel la afaceri de peste 15 milioane de euro, pe o piata carei valoare a scazut de peste doua ori, la circa 250 de milioane de euro.

Cum va fi piata in 2015, din perspectiva Barrier

Privind situatia generala din piata, reprezentantii Barrier spun ca se asteapta ca anul 2015 sa nu aduca schimbari semnificative fata de 2014, dar mizeaza pe un avans sustinut al propriului business. “Din punctul nostru de vedere, printr-un plan de dezvoltare bine structurat, ne propunem ca Barrier sa inregistreze o crestere de 30%, datorata investitiilor masive in zona de productie, cat si a eforturilor de dezvoltare a retelei de distributie la nivel national si international. Principala provocare este cresterea ponderii exportului in cifra de afaceri precum si incheierea investitiei in fabrica de sticla termoizolanta in valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro. De asemenea, ca o consecinta fireasca, ne dorim sa crestem productia si sa marim portofoliul de produse. (...) Pentru a inregistra schimbari semnificative, Romania are nevoie de cresteri de peste 5% anual. Din pacate, nu cred ca in 2015 vom avea parte de o asemenea dezvoltare. Reducerea birocratiei in ceea ce priveste fondurile europene si a evaziunii fiscale, cat si o stabilitate a mediului fiscal ar imbunatati considerabil piata pe care activam”, a mai aratat Adrian Garmacea.

“Piata isi va continua declinul. Numarul firmelor de tamplarie PVC a scazut de 10 ori in ultimii ani”

Piata de tamplarie termoizolanta traverseaza poate una dintre cele mai dificile perioade ale sale, estimarile specialistilor sugerand ca valoarea acesteia s-a injumatatit fata de intervalul 2008 – 2009.

“Declinul pietei nu s-a incheiat, iar estimarile noastre arata ca si in 2014 piata a scazut, undeva la 250 – 270 de milioane de euro, in conditiile in care la nivelul anului 2009 se ridica undeva la peste 600 de milioane de euro. Piata locala de profil este inca una prost educata, oamenii nestiind sa faca diferente intre tipurile de profile de pe piata, fiind inca sub dominatia pretului mai mic. Noi speram ca acest lucru sa se schimbe si piata sa invete sa diferentieze produsele. In momentul de fata piata este blocata”, a mai precizat antreprenorul roman.

Potrivit acestuia, din 100 de producatori din piata de tamplarie PVC dintr-un judet criza a curatat piata si a redus de 10 ori numarul acestora. “Criza din piata a curatat producatorii certificati de tamplarie termoizolanta. Ati avut curiozitatea sa vedeti cate din firmele cu care ati colaborat in anii trecuti mai exista si astazi? Este foarte posibil ca acestea sa fi disparut deja, din cauza dificultatilor din piata”, a mai spus, in incheiere, Adrian Garmacea.

Principalii producatori de tamplarie termoizolanta din Romania sunt Qfort, Aplast si Barrier.