"Estimarea IDC privind piata imprimantelor din Romania arata ca, valoric, acest sector va creste cu 10%, de la 83 milioane dolari in 2014 la 89 de milioane dolari in acest an. Ca numar de unitati, cifrele IDC indica un avans de 5-6%, de la 250.000 la 265.000", a declarat Simona Decuseara, directorul de vanzari si marketing al Epson Romania si Bulgaria. Ea a spus ca in acest an, la fel ca si in 2014, utilizatorii vor decide sa cumpere echipa-mente mai scumpe, dar cu un cost de exploatare mai mic, comportament care va avea ca efect avansul pietei de imprimante mai mult valoric, decat cantitativ, noteaza Mediafax.

Anul trecut, segmentul impriman¬te¬lor cu jet de cerneala a scazut ca numar de unitati cu 10%, dar a crescut cu 10% ca valoare, potrivit reprezentantului Epson. "Utilizatorii au tendinta sa cumpere pro¬du¬se mai scumpe, cu mai multe carac¬teristici inglobate, dar care au un cost de exploa¬¬tare mai bun. Ei sunt dispusi sa plateasca un cost initial mai mare, urmand ca pe parcursul utilizarii costul consu¬mabilelor sa fie unul mic, astfel incat sa poata avea un cost de exploa¬tare foarte bun", a spus Decuseara.

Intrebata de evolutia afacerilor Epson in Romania, Decuseara a aratat ca obiectivele propuse au fost atinse.
"Ne-am propus o crestere de 10% si cifrele arata ca ne-an atins acest obiectiv. Pentru acest an, tinta propusa este cresterea vanzarilor in ritmul pietei, de 10%", a afirmat seful Epson Romania si Bulgaria. Epson are in Romania sapte importatori si circa 300 de parteneri, prin intermediul carora produsele companiei japoneze sunt comercializate pe piata.

Biroul reprezentantiv al Epson in Romania are in prezent o echipa de opt persoane. Romania contribuie cu aproximativ 12% din cifra de afaceri a companiei in Europa de Est. Celelalte tari din regiune in care Epson activeaza sunt Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si tarile baltice.