“Pe piata exista multe solutii de fidelizare, dar majoritatea se adreseaza unui singur retailer, facandu-le extrem de accesibile acestora deoarece, indiferent de cate puncte de vanzare au, folosesc un singur sistem de gestiune, un singur tip de POS, un singur tip de case de marcat. In cazul nostru, discutam de un centru comercial care are aproape 300 de magazine, fiecare cu propriul sistem de gestiune, casa de marcat sau POS. Si atunci oricare dintre sistemele de fidelizare disponibile ar fi reprezentat o bariera in calea inrolarii unui astfel de program al magazinelor care sa ofere beneficii clientilor nostri”, a declarat Alexandru Bogdan, director de marketing Baneasa Shopping City.

Programul de fidelizare este o aplicatie mobile prin care clientii isi pot scana bonurile de cumparaturi pentru a acumula puncte. Un leu reprezinta un punct de fidelizare, cu exceptia supermarketului Carrefour, pentru care 10 lei reprezinta un singur punct. Acumularea punctelor se face printr-o poza a bonului, care este preluata si procesata prin intermediul unui soft care intelege care sunt informatiile relevante de pe bon si acordata clientilor puncte. Operatiunea poate fi facuta in maxim sapte zile de la data cumparaturilor.

Reduceri preferentiale, parcare gratuita sau experienta imbunatatita la cinema

Exista patru niveluri in cadrul aplicatiei, iar pe masura ce clientii acumuleaza puncte, incep sa acceseze beneficiile aferente fiecarei categorii, cele mai urmarite fiind reducerile preferentiale. De asemenea, iubitorii de cinema pot viziona filme in format Dolby Atmos si de pe locuri premium, platind pretul unui bilet standard. Un alt beneficiu al acumularii de puncte este parcarea gratuita sau, daca este cazul, posibilitatea de a plati cu ajutorul aplicatiei. Reducerile preferentiale se aplica in cadrul celor 45 de magazine partenere, insa punctele se pot acumula de la orice magazin din mall, cu exceptia magazinelor de utilitati si servicii.

Conceptul de fidelizare a aparut ca raspuns la necesitatea clientilor de a fi rasplatiti de brandurile preferate, desi in cazul unui centru comercial nu sunt oferite produse sau servicii in mod direct vizitatorilor.

Citeste si:

“Una dintre cele mai des intalnite greseli in generarea unui program de fidelizare este faptul ca se incearca punerea unui sablon de consumator: un client fidel este acela care face intr-o singura achizitie minim 2000 de lei. Or, alegereaa de a fi fidel unui anumit brand este una personala. Poti sa vii saptamanal in acelasi magazin, sa faci cumparaturi de 400-500 lei, iar in final cumparaturile pot fi de acelasi valoare sau chiar mare: sunt eu oare mai putin fidel decat cel care a facut o singura tranzactie si nu a mai vizitat acel magazin?” spune Alexandru Boogdan, care este de parere ca o metoda eficienta de fidelizare presupune un program simplu si transparent, cu efort minim si beneficii previzibile din partea brandului.

Aplicatia a fost lansata in luna decembrie a anului trecut si a strans, pana in prezent, 1.300.000 de puncte acumulate. Baneasa Shopping City este cel mai mare proiect comercial din Romania. Baneasa Developments este unul dintre cei mai mari dezvoltatori de proiecte comerciale din Romania, alaturi de AFI Europe, NEPI, Iulius Group sau Anchor Group.