Chiar daca retailul traditional a pierdut 1-2% in detrimentul marilor lanturi de magazine, consumatorul roman pare sa aleaga confortul magazinului de la coltul blocului renuntand la cumparaturile realizate intr-un supermarket o data pe saptamana, crede Hans Dewaele, vicepresedintele operatiunilor Procter&Gamble in Romania si zona Balcanilor.

“Daca luam in considerare datele Nielsen, comertul traditional pierde 1-2% in favoarea retailului modern, fie ca vorbim de formate mari sau formate mai mici, de genul magazinelor de proximitate. Insa exista potential de crestere in aceasta zona, pentru ca noi mergem direct in magazin si putem propune proprietarului o gama de produse care stim ca vor avea rulaj mare. Astfel, atat proprietarul magazinului cat si noi avem de castigat. Cresc si incasarile noastre, dar si profitul magazinului”, spune Hans Dewaele.

Ponderea acestui canal de vanzari este de 35-40% din totalul business-ului P&G in Romania, restul de 60% fiind reprezentat de comertul modern. Si aceste proportii se vor mentine pentru o perioada semnificativa de timp, in opinia CEO-ului P&G, care argumenteaza prin faptul ca din ce in ce mai multi consumatori aleg confortul pe care il ofera magazinul de proximitate pe care acestia il viziteaza in drum spre casa.

Multi consumatori renunta sa mai mearga o data sau de doua ori la cumparaturi cu masina, intr-un magazin mare, si opteaza pentru cumparaturi mai dese, in magazinele de proximitate, zilnic sau la doua zile, imediat ce ies de la metrou in drum spre casa, de la munca. Se intampla in Marea Britanie, se intampla in Belgia. Un alt aspect care sustine aceasta tendinta este existenta mai multor gospodarii cu o singura persoana, deci cumparaturile in cantitati mari, in magazine mari, nu se justifica”, adauga Dewaele.

Romanii sunt mai inclinati sa investeasca in branduri, decat in marci private

Potrivit acestuia, industria bunurilor de larg consum din Romania este una dintre cele mai dinamice din Europa, iar perspectivele sunt pozitive.

“Economia a intrat intr-un ciclu pozitiv, mai multi bani sunt disponibili datorita scaderii TVA. Un alt factor de luat in considerare este faptul ca romanii sunt ceea ce numim <<consumatori experimentali>>, sunt mai inclinati sa investeasca in branduri fata de marci private. Daca ne uitam la marcile private segmentul nu a cunoscut o crestere foarte importanta”, considera oficialul P&G.

Acesta subliniaza ca reducerea TVA de anul trecut a atras dupa sine un raspuns imediat din partea pietei, consumul incepand sa-si revina. Mai mult, cresterea in primul trimestru din acest an este superioara aceleasi perioade din 2015. “In categoriile in care noi activam piata a crescut undeva intre 2 si 7%, crestere pe care nu am mai vazut-o de la criza financiara. Economia la nivel general da semne de revenire de 2-3 ani. Numarul locurilor de munca este in crestere si nu mai exista o presiune mare pe salarii. Aceasta combinatie contribuie la cresterea consumului”, afirma Hans Dewaele.

Pentru afacerile P&G in Romania acesta estimeaza o crestere de o singura cifra in acest an, cuprinsa intre 5 si 9%, sustinuta in mare parte din dezvoltarea pietei prin numarul de produse noi lansate.

“De doi ani luptam sa crestem segmentul produselor de intretinere a imbracamintei, inovand foarte mult in sectorul detergentilor lichizi. Vad o tendinta in folosirea detergentilor lichizi. Inovatia in detergenti lichizi reprezinta o modalitate de crestere, o alta este legata de tendinta parintilor de a folosi pampersi pentru copii pana la o varsta mai mare. Si avem loc de crestere intrucat consumul in Romania in categoriile in care activam este sub media altor tari din Europa Centrala si de Vest”, spune Dewaele.

Procter&Gamble mai detine in Romania o fabrica de sampoane si balsamuri la Urlati, unde sunt produse brandurile Head&Shoulders, Pantene, Blendex, Shamtu si Rejoice. 90% din productie este exportata in 40 de tari, cele mai mari piete de desfacere fiind Turcia si Rusia. Fabrica are 260 de angajati si produce 65.000 de tone de sampon si balsam pe an. Investitiile realizate de companie de la deschiderea unitatii in 2010 depasesc 100 de milioane de dolari, aceasta fiind si cea mai buna fabrica a P&G din punct de vedere al calitatii din Europa.

Procter & Gamble a vandut in 2014 fabrica de detergenti de la Timisoara grupului german Dalli, care produce marci private. Dupa finalizarea contractului, fabrica din Timisoara va continua sa produca pentru P&G detergent de rufe pentru urmatorii trei ani si detergent de vase pentru urmatorii doi ani. P&G producea la Timisoara detergenti pentru rufe sub bradurile Ariel, Tide si Bonux, dar si detergent de vase Fairy, pe care le livra atat pe plan local, cat si la export, in tarile din regiune.

P&G Distribution, prezenta pe piata din 1992, a avut in 2014 o cifra de afaceri de 1,29 mld. lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri