Lansat in 2013, Iutta, business-ul cu genti si incaltaminte inspirate din folclorul local, si-a dublat anul trecut cifra de afaceri si intentioneaza sa echilibreze balanta comenzilor venite pe plan local cu cele din alte tari, a spus Nicoleta Chirica, fondatoarea afacerii, in emisiunea Profesionistii in Retail.

“Am trecut in faza de scalare a business-ului, nu mai suntem neaparat un start-up. Lucrurile se misca alert, am reusit sa ne dublam cifra de afaceri, la 100.000 de euro in 2016. Am creat si alte colectii, lucru care s-a vazut in afaceri”, afirma Nicoleta Chirica.

In prezent, 80% din comenzi vin din Romania, restul “din toate colturile lumii”. Fondatoarea Iutta a incheiat parteneriate in Singapore, SUA si incearca “sa inteleaga piata din Marea Britanie.

“Cel mai greu mi-a fost sa traduc <<dor>>. Am schimbat comunicarea, am ramas pe simbolistica produselor, a trebui sa ne adaptam pietelor din afara, clientii sunt foarte diferiti. In Asia gentile mari nu functioneaza sau pantofii cu toc inalt. A trebuit sa venim cu alt design, produse noi cu diverse forme si marimi. Inca incercam sa intelegem piata din Marea Britanie care este foarte competitiva, lucram la extinderea pe aceasta piata. Este nevoie sa fim foarte atenti si sa ne adaptam foarte bine la specificul fiecareia”, spune Nicoleta Chirica.

Brandul Iutta a fost lansat in 2013 dupa ce Nicoleta Chirica lucrase anterior in industria de telecomunicatii. „Desi provin dintr-o familie cu inclinatii spre arta, tatal meu fiind sculptor, nu am avut de gand sa ma dedic designului sau antreprenoriatului. Am absolvit Facultatea de Cibernetica, insa am vrut ulterior sa fac altceva, asa ca m-am trezit intr-o zi pur si simplu facand genti. Am mers mai departe pe acest drum, mi-am explorat latura creativa si mi-am consolidat pregatirea cu un MBA, un studiu la o scoala de design si multe ore petrecute in atelier”, afirma anterior antreprenoarea.

Investitia initiala a fost de cateva mii de euro, iar banii au provenit din resursele sale proprii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri