"Compania intentioneaza ca, prin abordarea consumatorilor casnici, sa isi creasca cota de piata de la 1,2 %, cat este in prezent, la 5 % pana la sfarsitul anului viitor", a declarat Vladu citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, nivelul investitiilor pentru 2007 va cunoaste, de asemenea, o crestere, cu 700.000 lei fata de acest an (de la un milion in 2006 la 1,7 milioane lei in 2007). "Investitiile pe care le vom face anul viitor vizeaza, in primul rand, achizitionarea de aparatura de laborator, una din prioritatile companiei fiind obtinerea acreditarii HACCP", a explicat directorul general.

Un alt obiectiv de investitii declarat de Vladu il constituie constructia unei noi fabrici de fainuri speciale, care va fi amplasata langa Bucuresti. "Una din urmatoarele investitii va fi reprezentata de o noua fabrica de fainuri speciale, intr-o zona limitrofa a Bucurestiului. Lucrarile vor demara anul viitor, compania estimand o investitie initiala de un milion de euro", a precizat directorul general.

Producator din industria de morarit si panificatie prezent in toata reteaua retail din aproape toata tara, Farinsan isi propune inceperea exporturilor incepand cu anul 2007. "Prima locatie vizata de noi a fost Bucurestiul, dupa care ne-am extins in partea de Sud a Romaniei, in Moldova si in Ardeal. Intentionam ca, din primavara anului urmator, sa demaram exporturile", a declarat Eugen Popescu, directorul comercial al farinsan SA. In acest sens, directorul general al companiei a precizat ca demararea exporturilor este determinata de solicitarile venite din partea tarilor vecine, un factor de influenta fiind reprezentat de eliminarea barierelor vamale. "Ne orientam mai intai catre vecini si catrre cei din partea carora avem cereri. Stim ca Bulgaria a exportat mare parte din graul indigen, asa incat va apela la solutia importului", a explicat Vladu.

In ceea ce priveste gama de produse, Farinsan anunta introducerea de noi sortimente - pudding si aluaturi reci. "In acord cu trendul orientat catre produse semipreparate si semicongelate, intentionam sa construim o sectie capabila sa produca aluaturi reci si sa le transporte la Ruse", a declarat Popescu.

Citeste si:

Cifra de afaceri a companiei estimata pentru acest an este de circa noua milioane de euro, in crestere cu aproximativ 18 procente fata de cea a anului trecut. Reprezentantii Frinsan apreciaza mentinerea acestei tendinte si pentru anul viitor, ca urmare a cresterii pretului graului si a dezvoltarii sistemului de distributie."Cifra de afaceri este direct influentata de pretul graului, unde se mentine tendinta de crestere. Numai din august si pana in prezent acesta a crescut cu aproximativ 40 %", a precizat Vladu.

Compania Farinsan a fost infiintata in anul 1996, cu un capital social de peste 1,4 milioane de lei, fabrica de faina din localitatea Gradistea, comuna Comana, judetul Giurgiu incepandu-si activitatea in anul 1999 si ajungand pana in prezent la capacitatea de 200 de tone/zi. In anul 2002, si-a inceput activitatea fabrica de paine si produse de patiserie din municipiul Giurgiu. Potrivit directorului general, aceasta acopera la ora actuala aproximativ 55 % din necesarul de paine al judetului.

Pana in acest an, Farinsan s-a adresat doar consumatorilor industriali (brutarii, cofetarii, patiserii), accentul fiind pus pe fainurile speciale folosite la fabricarea cozonacilor, specialitatilor de patiserie, prajiturilor etc. Incepand cu anul 2006, compania a decis extinderea prezentei in zona de retail, prin produse pentru consumatorii casnici.

La ora actuala, Farinsan este singurul producator de faina pentru pizza la pachet de un kilogram de la noi din tara. "Prin lansarea fainii pentru pizza Unopan ambalata la pungi de 1 kg am intentionat sa abordam un segment specific, cel al consumului casnic. Conform datelor oferite de MEMRB, detinem 40 % din piata fainurilor pentru pizza", a declarat Eugen Popescu.