Praktiker Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj, a inregistrat in primul semestru vanzari nete de 108,4 milioane euro, in crestere cu 81,8% fata de perioada similara a anului precedent.
Potrivit raportului financiar al grupului, rata de crestere a vanzarilor Praktiker in Romania a fost de 71,1%, daca se iau in considerare variatiile de curs valutar. La nivelul rezultatelor financiare afisate de grup pe pietele internationale, Praktiker a inregistrat in Romania al doilea volum al vanzarilor dupa Grecia (128,3 milioane euro) si a doua rata de crestere dupa Bulgaria, un s-a inregistrat un avansat cu 82,9%.

Pe locul al treilea in clasamentul vanzarilor se afla Polonia care a raportat in prima parte a anului vanzari nete de 93,4 milioane euro, mai mari cu 38,5% fata de anul trecut, urmata de Ungaria (vanzari nete de 72,5 milioane euro), Turcia (44,3 milioane euro), Bulgaria (28,4 milioane euro) si Luxemburg (20,2 milioane euro).

Pe piata din Germania grupul Praktiker a raportat in primul semestru vanzari nete de 1,509 miliarde euro, in crestere cu 24,2% fata de 2006 si un castig inregistrat inainte de aplicarea impozitelor, dobanzilor, taxelor si amortizarii (EBITA) de 23,4 milioane euro, in scadere cu 31,7% fata de anul precedent.

La nivel mondial, grupul Praktiker a afisat vanzari nete de 2,004 miliarde euro (crestere de 24,8%), din care 495,4 milioane euro reprezinta vanzarile de pe pietele internationale. Castigurile grupului inainte de aplicarea impozitelor, dobanzilor, taxelor si amortizarii (EBITA) au fost de 49,1 milioane euro (in crestere cu 5,7%), din care 25,7 milioane euro este EBITA inregistrat pe pietete internationale cu o crestere insemnata de 111,1%.

Cresterea vanzarilor Praktiker a fost impulsionata si de achizitia companiei germane Max Bahr pentru care grupul a platit peste 270 milioane euro. Praktiker opereaza in prezent 418 magazine la nivel mondial din care 343 unitati sunt situate in Germania si 75 pe pietele internationale.

Praktiker si-a anulat momentan planurile de intrare pe piata din Rusia deoarece studiile de fezabilitate au demonstrat, pe langa un potential economic ridicat, si riscuri foarte mari. In schimb, Praktiker va intra pe piata din Albania unde va deschide primul magazin in 2008.

“Ne incadram perfect in liniile programului propus. Tinand cont de evolutia si structura veniturilor, precum si de faptul ca am asimilat deja o mare parte a costurilor pentru proiectele punctuale planificate in 2007, ne asteptam la o valoare EBITA pentru acest an fiscal de aproximativ 125 milioane euro”, a declarat directorul executiv Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG, Wolfgang Werner. Acesta a adaugat ca se asteapta ca valoarea vanzarilor sa depaseasca patru miliarde euro pe intreg anul fiscal 2007.

Primul magazin Praktiker din Romania a fost inaugurat in septembrie 2002, in Bucuresti-Voluntari. Compania este prezenta in toate regiunile tarii, avand cea mai extinsa retea de pe piata do-it-yourself (17 magazine): Bucuresti (3 unitati), Cluj-Napoca, Ploiesti, Timisoara,Brasovƒz, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Tirgu-Mures, Satu Mare, Braila, Baia Mare si Galati.

Praktiker va continua procesul de extindere in tara prin deschiderea unui magazin la Targoviste, in a doua jumatate a acestui an. Praktiker Romania a avut anul trecut un volum al vanzarilor in valoare de 153,6 milioane euro, in crestere cu 56,4% fata de 2005.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri