Potrivit acestuia, destinatiile de succes in 2007 au fost Cuba, Austria si Finlanda, iar pentru anul viitor agentia va include in oferta si Danemarca, Suedia, Norvegia, programe de croaziera si sejururi in tari exotice.

Presedintele Mara Travel Agency precizat ca turistii romani sunt tot mai exigenti cu serviciile pe care le primesc. "In general segmentul de clienti, care acum 2-3 ani calatoreau in excursii de grup cu autocarul sau pe curse charter la categoria 2-3 stele, in anii viitori vor prefera excursii individuale la categoria 4-5 stele. Clientii sunt mai avizati si cauta servicii de calitate asigurate de agentii membre ANAT si acreditate de tour operatori germani si de companiile aeriene. In ceea ce priveste turismul rural, acesta este solicitat numai in lunile iulie-august si decembrie-ianuarie", a afirmat Marian Cojocarescu.

Pentru sarbatorile de iarna 2007, agentia a scos la vanzare circa 300 de pachete speciale si aproximativ 1.500-2.000 de locuri catre destinatii exotice si de schi, acestea fiind ocupate in proportie de 100%. In ceea ce priveste oferta pentru Craciun, aceasta a fost mai mica.

"Locurile pentru Revelion au fost vandute 100% si avem o crestere de 20% pentru programe de schi in Austria si Elvetia. Clientii nostri au solicitat in principal doua programe complet diferite: de schi in Austria si sejururi in tari exotice: Cuba si alte insule din Caraibe, Mexic, Bali, Seychelle, Kenya, Dubai, etc. Solicitarile pentru Craciun sunt mai reduse in comparatie cu cele pentru Revelion. Cetatenii romani tin inca la traditii si prefera sa ramana acasa in mijlocul familei de Craciun. In Romania vacanta de iarna nu este compacta, adica sa inceapa cu 23 decembrie si sa dureze pana la 3 ianuarie asa cum este in Uniunea Europeana. In viitor probabil ca vor fi schimbari de atitudine daca guvernantii vor aplica legislatia necesara", a mai explicat presedintele Marian Cojocarescu.

Citeste si:

Potrivit reprezentantului Mara Travel Agency, in anul 2008 se vor face noi investitii prin deschiderea a inca doua agentii in centrul Bucurestiului, dintre care o agentie va furniza servicii on-line. Activitatea agentiei de turism se va axa pe vanzari on-line de pachete turistice, bilete de avion si croaziere. Unul dintre programele speciale, pe care agentia il furnizezaza din 1997, este cel educational pentru tineri cu varsta intre 10 si 25 ani si nu numai. Programele cuprind cursuri de limbi straine, istoria artelor si pot fi combinate cu vacante in tarile respective.

"Avantajul il constituie predarea acestor cursuri de catre nativi, unele persoane alegand sa-si continue cursurile in aceasta tara si dupa inceheierea programului" a declarat pentru NewsIn directorul de programe educationale al Mara Travel Agency, Camelia Cojocarescu.

Potrivit acesteia turistii romani care apleaza la acest program prefera Anglia.

"Anglia este cea mai solicitata destinatie din acest punct de vedere, o saptamana din programul educational poate ajunge la 300-400 de lire pentru copii. In pret sunt incluse cazarea, mesele, cursurile, supravegherea si asistenta medicala. Pentru adulti costurile sunt mai mici pentru ca nu necesita unele servicii suplimentare. Un avantaj al programelor educationale este posibililtatea turistilor de a le combina cu vacante pentru parinti sau excursii pentru copii", a mai precizat Camelia Cojocarescu.