Carrefour, al doilea retailer din lume dupa Wal-Mart, a inregistrat o scadere a veniturilor in hypermarketurile din Franta, dupa ce managerii magazinelor au optat pentru bunuri de consum mai ieftine si au redus costurile de achizitie a produselor non-alimentare.

"De aceea, ne punem intrebarea fireasca daca mediul de consum nu s-a inrautatit alarmant in ultimele saptamani", a anuntat Bernstein Research.

Atat in Europa, cat si in Statele Unite, indicele increderii consumatorilor a scazut pe fondul accentuarii inflatiei si a cresterii pretului petrolului si a bunurilor de consum. In Franta, el a ajuns la minus 46 in iunie, cea mai mica valoare inregistrata vreodata.

Si alti retaileri europeni sunt afectati de scaderea vanzarilor. Astfel, firma britanica Marks & Spencer a emis, pe 2 iulie, un avertisment privind posibila prelungire a acestei crize.

Carrefour, spre deosebire de alte companii rivale, resimte mai accentuat reducerea consumului, o mare parte a vanzarilor sale provenind din produse non-alimentare.

Citeste si:

Valoarea actiunilor Carrefour a scazut cu 10% , pana la 30,99 euro, cel mai mic nivel inregistrat din martie 2003.

Carrefour a afisat o crestere cu 6,7% a vanzarilor din trimestrul al doilea, raportata la afacerile din perioada echivalenta de anul trecut si a estimat ca profitul operational va avansa cu cel putin 5% in a doua jumatate a anului.

Lantul francez de magazine, care a inregistrat venituri de 23,721 miliarde euro (37,29 miliarde dolari) in perioada celor trei luni incheiata in iunie, a aratat ca activitatea comerciala s-a inrautatit in perioada analizata si a anuntat ca intentioneaza sa grabeasca relansarea hipermarketurilor sale.

Carrefour, care este prezent pe piata romaneasca, anuntase, in 26 iunie, ca este increzator cu privire la vanzarile din 2008, calculate la niveluri constante ale taxei pe valoarea adaugata (TVA) si cursuri de schimb, care ar trebui sa creasca intr-un ritm similar celui din 2007, de 7%.