"Aceasta piata va creste si mai mult in Romania. In ultima perioada a fost o explozie pe acest segment al ambarcatiunilor si cred ca in urmatoarea perioada, in 2-3 ani, se va atinge o crestere de 80-120%. In prezent, cererea cea mai mare este directionata catre barcile cu motor, dar NauticLife se asteapta ca in urmatorii 2-3 ani sa creasca si cererea pentru veliere, datorita trendului ascendent al preturilor pentru combustibili", a spus managerul general al companiei NauticLife si totodata presedintele MedLife.

Potrivit acestuia, proiectul NauticLife a demarat cu deschiderea unui showroom de mari dimensiuni la Mogosoaia si va continua in urmatorii doi ani cu dezvoltarea celor doua componente: LifeResidence si LifeResort. Valoarea investitiei in intreg proiectul NauticLife va fi de cinci milioane de euro.

"LifeResort se va concretiza in 2009-2010 prin deschiderea de magazine cu accesorii nautice, minipensiuni si service-uri pentru ambarcaciuni, in locatii situate pe cursul fluviului Dunarea, Delta Dunarii si la Marea Neagra: Sulina, Tulcea, Sf. Gheorghe, Orsova si Mangalia. Un prim pas a fost facut, fiind deja achizitionat un hotel situat pe malul Dunarii, in Bulgaria, la 56 de kilometri de Bucuresti, in apropierea orasului Oltenita, ce va fi operational in martie 2009", sustine Marcu.

LifeResidence va completa acest proiect extins, fiind primul complex rezidential din zona Deltei Dunarii ce va include case de vacanta la Murighiol si Dunavacul de Jos. Complexul rezidential va fi construit anul viitor si include intr-o prima faza 39 de case, fiecare cu o suprafata de 121 mp, cu living si doua dormitoare. In functie de succesul avut, investitorul are in plan si o a doua faza care va include alte 60 de case. NauticLife a inaugurat vineri cel mai mare showroom de ambarcatiuni si accesorii de navigatie din tara, situat pe malul lacului Mogosoaia.

Showroomul este prima investitie NauticLife din proiectul de afaceri pe care compania l-a demarat pentru dezvoltarea navigatiei fluviale si costiere din Romania si, implicit, valorificarea potentialului Deltei Dunarii si al litoralului Marii Negre. "Am demarat aceasta afacere pentru ca avem in Romania resurse naturale care permit dezvoltarea unei intregi retele de agrement bazata pe navigatie, iar navigatia poate deveni urmatoarea pasiune a romanilor, a mai spus Mihail Marcu.

Showroomul NauticLife de la Mogosoaia ocupa o suprafata de circa 2.000 metri patrati indoor si 3.500 metri patrati outdoor si reuneste toate echipamentele necesare pentru pasionatii de navigatie fluviala si costiera sau sporturi nautice: barci cu motor, veliere, caiace, motoare de barca, vehicule de aventura, pontoane, accesorii nautice si de navigacie.

Citeste si:

In plus, NauticLife ofera celor interesati si consultanta necesara incepatorilor in navigatie pentru inscrierea ambarcatiunilor, obtinerea permiselor sau navigatia in Romania - prin intermediul Yacht Club Romania si al altor institucii specializate. NauticLife va aloca circa 2,5 milioane euro, pana in 2009, pentru asigurarea unui stoc permanent de ambarcatiuni de toate dimensiunile in showroomul de la Mogosoaia.

Preturile pentru o barca cu motor pornesc de la 3.000 de euro si variaza in functie de marca, dimensiune, motor si dotari; pentru velierele Bénéteau preturile pornesc de la 50.000 de euro, iar pentru caiacele Hobie preturile variaza intre 800 si 3.000 de euro. Am reusit sa aducem in Romania liderul european al pietei de ambarcatiuni de agrement. Bénéteau are o reputacie solida pentru robustecea si cinuta ambarcatiunilor sale pe apa, indiferent de vreme. Alaturi de Bénéteau, am dezvoltat si un parteneriat cu grupul BMW pentru promovare reciproca, ceea ce reprezinta o garantie in plus pentru NauticLife, a adaugat Marcu.

Pentru 2009, NauticLife estimeaza vanzari de circa 2,5 milioane de euro si intentioneaza sa ajunga liderul pietei in urmatorii trei ani. “NauticLife este un proiect prin care intentionam sa dezvoltam potentialul turistic al zonelor navigabile din Romania. Totodata, vizam ca in 2-3 ani sa detinem o cota de piata de 25%”, a completat Mihail Marcu. Managerul general nu respinge insa nici ideea de a organiza diferite competitii in urmatorii 3 ani, pentru a promova acest hobby in randul romanilor.

La evenimentul de lansarea al showroom-ului de ambarcatiuni de la Mogosoaia a luat parte si Jean Flair, directorul de vanzari al companiei Beneteau. Acesta a apreciat ca piata ambarcatiunilor din Romania cunoaste momentan o crestere spectaculoasa, datorata in primul rand faptului ca acest hobby este mult mai bine promovat.

Totodata, Lair declara ca principalul motiv pentru care cei de la Beneteau au inceput aceasta colaborare cu NauticLife este reprezentat de deschiderea Romaniei la Marea Neagra si potentialul imens de dezvoltare al Deltei Dunarii, un factor decisiv constituind insa si pasiunea pe care Mihai Marcu o are pentru acest domeniu de activitate.