„Cu o capacitate anuala de tranzit de maxim 24 milioane tone titei, noul terminal marin va avea un rol strategic in consolidarea puntii de legatura intre resursele de titei din Est si pietele de desfacere din Vest, dar si in asigurarea securitatii energetice a Uniunii Europene prin crearea unei rute alternative. De asemenea, acesta va sustine prezenta KazMunaiGaz si Rompetrol in cadrul arcului geografic, inceput din zona Marii Caspice (Kazakhstan, Georgia), regiunea Marii Negre (Ucraina, Moldova, Romania, Bulgaria) si pana in Vestul Europei (Franta si Spania)” declara Dinu Patriciu, director general al Grupului Rompetrol.

Terminalul petrolier este situat la 8,6 kilometri in largul Marii Negre si poate primi nave de pana la 160.000 tdw (tone deadweight), operatiunile de descarcare/incarcare desfasurandu-se prin intermediul unui sistem plutitor de acostare care face legatura cu parcul de rezervoare de titei al rafinariei Petromidia printr-o conducta submarina si de uscat. Fata de traseul prin Portul Constanta, acest proiect scurteaza cu aproximativ 33 de kilometri drumul de acces al titeiului pe conducta dintre petrolier si rafinarie, realizand in acelasi timp importante reduceri de cost, de cel putin 4-5 USD/tona.

“Lansarea terminalului marin este cea mai buna dovada a colaborarii dintre Grupul Rompetrol si KazMunaiGaz in ceea ce priveste dezvoltarea eficienta a capacitatilor logistice pentru transportarea titeiului si a produselor petroliere in Romania si pe pietele internationale”, afirma Daniyar Berlibayev, vicepresedinte al KazMunaiGaz National Company si presedinte al Consiliului de Administratie a Grupului Rompetrol.

In acelasi timp, extinderea cu 350% a capacitatii de tranzit a produselor finite prin dana 9 aferenta portului Midia (de la 90.000 tone/luna la 310.000 tone/luna) va permite acostarea navelor maritime cu o capacitate maxima de 10.000 tdw si a barjelor de tip tanc de maxim 2.000 tdw. Alaturi de noul terminal din Marea Neagra si de cel detinut de KazMunaiGaz in portul Batumi (Georgia), proiectul va asigura si cadrul necesar dezvoltarii activitatilor de trading ale Grupului Rompetrol in regiune.

Citeste si:

De la privatizarea Rafinariei Petromidia, in 2001, Grupul Rompetrol a alocat pana la finele anului 2007 aproximativ 350 milioane de dolari pentru realizarea de investitii tehnologice si de mediu, proiectele fiind derulate in conditii de maxima eficienta tehnologica si de protectie a mediului, conform normele internationale in vigoare (IPPC - Directiva europeana privind prevenirea si controlul integrat al poluarii).

Grupul Rompetrol este una dintre cele mai importante companii multinationale petroliere din Uniunea Europeana, dupa venituri. TRG are sediul in Olanda si operatiuni si active in Franta, Romania, Spania si Europa de Sud-Est. TRG reprezinta o punte de legatura intre resursele de titei din Est si pietele de desfacere din Vest, asigurand un flux constant de materie prima si raspunzand nevoii consumatorilor de produse la standarde europene.

Principalele activitati ale Grupului sunt in domeniile rafinare si marketing/vanzare de produse petroliere, cu interese adiacente in explorare, productie si alte servicii pentru industria petroliera. Grupul are peste 9000 de angajati in 12 tari si estimeaza o cifra de afaceri de peste 10 miliarde USD in 2008.

TRG urmareste sa devina una dintre cele mai mari companii petroliere din Europa si sa contribuie la securitatea energetica a Europei prin obtinerea unei pozitii puternice in bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane.