“In ultimii ani, am fost curtati atat de fonduri de investitii, cat si de competitori aflati deja pe piata sau care doreau sa-si faca intrarea in Romania prin intermediul unei achizitii. Ofertele pe care le-am primit au vizat fie un pachet minoritar, fie unul majoritar de actiuni. Cea mai serioasa oferta, de circa 10 milioane de euro, pe care am refuzat-o, a venit din partea unui competitor. In prezent, posibilitatea de a avea inca un actionar in firma ne deranjeaza”, spune Augustin Russu, directorul general si unicul actionar al Baumix.

Compania a fost infiintata in 2004 de catre Augustin Russu, fostul director de vanzari al diviziei de adezivi a grupului german Henkel, unul din competitorii Baumix.

In 2006, Russu a intrat si in actionariatul Aquafin Romania, filiala locala a grupului german Schomburg, cu activitati in domeniul constructiilor. Proprietarul Baumix a renuntat anul trecut la participatia pe care o detinea in cadrul Aquafin.

“Participatia de 50% pe care o detineam a fost preluata de germani. In urma cedarii actiunilor mele de la Aquafin Romania am incasat cateva sute de mii de euro. Am decis sa renunt la parteneriatul respectiv pentru ca doresc sa ma concentrez doar pe businessul Baumix”, afirma Russu.

Cifra de afaceri Baumix s-a majorat anual cu peste 40% incepand cu 2005. In 2008, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 10,8 milioane de euro, in crestere cu 44% fata de 2007.

2009 va fi primul an in care afacerile producatorului de materiale de constructii nu va inregistra un avans, reprezentantii companiei estimand o stagnare a businessului la nivelul lui 2008.

“Credem ca anul acesta vom reusi sa mentinem afacerile inregistrate anul trecut, de aproape 11 milioane de euro. Pentru 2010 estimam o stagnare a cifrei de afaceri la nivelul de anul acesta", spune Dana Manole, directorul economic al Baumix.

In primele noua luni ale anului, vanzarile Baumix au totalizat 33,5 milioane de lei (8 mil. euro), in crestere cu 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata, reprezentantii companiei estimeaza ca profitul EBITDA sa creasca cu 36% in acest an, de la 2,7 de milioane de lei in 2008, la 3,7 milioane de lei.

“Ne asteptam la o crestere a cursului de schimb in ultima luna a anului, ceea ce va duce la un regres in ceea ce priveste profitul net. La fel s-a intamplat si anul trecut cand, din cauza deprecierii leului, am inregistrat pierderi”, afirma Manole.

Compania a avut o pierdere neta de 300.000 de euro in 2008.

Baumix detine doua fabrici, una la Ploiesti, cu o capacitate de 7.000 de tone lunar si una la Gherla, in judetul Cluj, care in urma unui proces de retehnologizare a ajuns la inceputul acestui an la o capacitate de productie de aproximativ 28.000 de tone lunar.

Investitiile in modernizarea fabricii, inchiriata de Baumix de la Siegel Chemicals in 2007, au totalizat doua milioane de euro.

“In 2009 vom continua sa investim in retehnologizarea unitatilor de productie existente. Nu este oportun sa ne gandim acum la o noua fabrica, insa nu excludem varianta construirii unei noi unitati de productie daca piata o va cere la un moment dat”, subliniaza directorul economic al Baumix.

Potrivit reprezentantilor Baumix, piata de adezivi si termosisteme va continua sa scada si in 2010, pe fondul blocarii marilor proiecte imobiliare si a ineficientii programului Prima Casa.

“Daca statul va investi in anvelopari si in proiecte noi, contractia pietei va fi de 10-12% in 2009, comparativ cu 2008. In caz contrar, scaderea pietei ar putea depasi 25%”, afirma reprezentantii producatorului de materiale de constructii.

Piata de mortare s-a ridicat in 2008 la circa 350 de milioane de euro, reprezentantii companiei estimand o scadere cu 30% in 2009.

In ciuda declinului inregistrat de piata de profil, compania nu a redus preturile produselor. “In afara promotiilor pe care le-am facut, nu au existat reduceri de pret”, mentioneaza reprezentantii Baumix.

Strategia pe termen scurt a companiei prevede realizarea trecerea pe profit in 2010. “In prezent, vrem sa ne constituim suficiente provizioane pentru a fi feriti de eventualele deprecieri ale monedei nationale. Consideram ca acest lucru este, deocamdata, mai important decat realizarea unui profit net”, spune Manole.

Principalii competitori ai companiei Baumix sunt Henkel Romania, AdePlast si Baumit Romania.