“Pentru trainingul oferit atata intern, cat si extern, am bugetat un milion de euro anul trecut. Pentru 2010, bugetul de training este putin mai mic, comparativ cu 2009”, afirma Popovici.

Pentru a putea furniza sesiuni de instruire tuturor angajatilor, compania colaboreaza cu 10 firme externe de training, la care se adauga trainingul sustinut de departamentul de HR si de furnizorii de tehnologie, in cazul implementarii unei noi linii de business cu cerinte tehnologice specifice.

Cu toate ca, raportat la cifra de afaceri inregistrata in 2008, de 550 milioane de euro, bugetul de training din 2009 este reprezentativ, in conditiile crizei, Popovici apreciaza ca anul trecut a fost unul dificil, in care Coca-Cola HBC si-a continuat politica de eficientizare a activitatii, prin inchiderea fabricii de la Iasi.

In luna august 2009, compania a decis sa transfere capacitatea de productie a fabricii de la Iasi in Republica Moldova, in conditiile in care unitatea producea cu preponderenta pentru respectiva zona. Depozitul din Iasi s-a reorganizat intr-un centru de distributie in cadrul infrastructurii existente, iar operatiunile de vanzari, financiar, marketing si resurse umane isi continua activitatea in Iasi.

Activitatile de productie din Floreni au fost transferate la fabrica din Poiana Negri, pregatita in acest sens printr-un program de investitii, Coca-Cola HBC ramanand cu trei unitati de productie -Timisoara, Poiana Negri, si Ploiesti - jumatate din numarul celor detinute in 2007 in momentul initierii procesului de restructurare.

In cei doi ani de regandire a business-ului, aproximativ 200 de angajati si-au pierdut locul de munca. Cei 75 de angajati implicate in productia din Iasi li s-a oferit pozitiile vacante disponibile in cadrul companiei, iar celor 32 de angajati din depozit, posibilitatea de a opta pentru noi locuri de munca, in conditii similare de salarizare, la contractorul care opereaza centrul de distributie.

In acelasi timp, pe fondul crizei, dar si a programelor pentru intarirea imaginii de brand de angajator, fluctuatia de personal a scazut de la 13% in 2008 la sub 10% in 2009.

Pentru anul 2010, Simona Popovici sustin ca organizatia nu are in plan nici o schimbare de proportii, in ceea ce priveste segmentul HR.

“Politica de adaptare la piata este permanenta. In 2010 vom miza pe o directie de retentie a angajatilor, prin proiecte ce vizeaza cresterea si imbunatatirea productivitatii”, afirma Popovici.

Coca-Cola HBC Romania a castigat recent, premiul penru cel mai bun proiect de resurse umane desfasurat pe parcursul anului 2009, acordat de asociatia profesionistilor in resurse umane, HR Club. Proiectul pentru consolidarea companiei ca employer branding (brand de angajator) fost bugetat cu 100.000 de euro, cu un ROI (return of investment) de 600.000 de euro la sfarsitul 2009.

Scopul proiectului a fost acela de a imbunatati perceptia angajatilor si a comunitatii cu privire la statutul angajatului si la cultura organizationala a companiei. Implementarea s-a realizat pentru sase categorii de public, de la tineri studenti - pentru care compania a organizat intalniri, traininguri, workshop-uri cu studentii si parteneriate cu organizatii studentesti - pana la publicul specialist, pentru care compania a lansat o colectie de carte cu tema leadership.

Anul si inchiderea: Coca-Cola renunta si la fabrica de la Iasi

Anul si inchiderea: Coca-Cola renunta si la fabrica de la Iasi