Coordonata fata de care romanii manifesta cea mai favorabila atitudine este echipa de lucru – respectul reciproc, spiritul de camaradenie, sentimentul de responsabilitate fata de atingerea obiectivelor importante, dar si schimbul de informatii si cunostinte.

Un alt capitol pilon in sustinerea performantei unei companii fata de care romanii si-au exprimat o atitudine favorabila face referire la modul in care firmele din Romania reusesc sa transmita clar obiectivele individuale, criteriile in functie de care atingerea acestora se realizeaza, precum si la transparenta statusului financiar al companiei. Cu toate acestea, feedback-ul catre angajati pare sa se concentreze intr-o masura mai mica pe punctele tari ale acestora.

“Preocuparea fata de dezvoltarea carierei oamenilor pe care ii conduc nu este, cel putin in prezent, un punct forte al angajatorilor locali, aceasta fiind ultima arie din clasament in ceea ce priveste gradul de satisfactie al angajatilor. Cu toate ca un segment relativ mare dintre cei intervievati considera ca pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesionala, ce lipseste in acest moment este un sistem de tip meritocratie care sa stea la baza deciziei de avansare, dar si interesul manifest al top managementului in ceea ce priveste dezvoltarea carierei angajatilor”, declara Marina Udroiu, expert in cercetare organizationala, specialist GfK Employee Engagement Tool.

Privind situatia pe regiuni geografice, studiul GfK arata ca nivelul de angajament cel mai ridicat il gasim in Muntenia, Dobrogea, Oltenia (aproape 50%) si cel mai scazut in Moldova si in Transilvania (37%), in vreme ce orasele medii concentreaza o proportie mai mare de atasament al angajatilor, la polul opus pozitionandu-se orasele mari. Femeile sunt mult mai implicate in activitatea organizatiei pentru care lucreaza decat barbatii, iar acest grad de angajament creste odata cu varsta in cazul ambelor sexe.

O alta concluzie care se remarca este ca, din punct de vedere al ocupatiei, cei din top management se declara in mai mare masura implicati decat angajatii de pe alte nivele profesionale, iar cei cu studii medii ii devanseaza la acest capitol pe cei cu studii superioare.

Citeste si:

Angajatii din domeniile educatie, energetic si al utilitatilor, dar si din agricultura se declara cei mai atasati de locul lor de munca (peste 50% dintre ei) in vreme ce, din punct de vedere al veniturilor, mai fideli sunt cei cu venituri de peste 1500 lei.

Studiul GfK a fost realizat in luna septembrie si s-a desfasurat online pe un esantion de 602 persoane active profesional, cu educatie medie si superioara, utilizatoare de Internet.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are peste 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.