Cu doar o luna inainte de inaugurarea primului magazin din Romania, retailerul suedez de imbracaminte H&M Hennes&Mauritz AB pune la punct ultimele detalii. wall-street.ro va prezinta cei mai importanti pasi parcursi de echipa H&M pana la momentul zero din 25 martie.
Primul magazin al retailerului suedez H&M va fi inaugurat pe 25 martie, ora 11.00, in AFI Palace Cotroceni Mega Fun, va fi dispus pe 2 etaje, cu o suprafata totala de aproximativ 1.700 de metri patrati si va avea aproximativ 60 de angajati. Pe sistemul “ziua si deschiderea” la doar o zi diferenta va fi deschis si magazinul din Unirea Shopping Center, care va ocupa o suprafata de 2.500 mp si va avea o echipa formata din 80 de angajati.

Fiecare magazin va fi unic, sustin reprezentantii retailerului suedez. “Pentru noi, amenajarea unui magazin este o perioada foarte interesanta, care presupune diferite provocari. Este greu de spus care etapa este cea mai dificila, insa putem spune care este cea mai importanta: recrutarea si pregatirea angajatilor”, afirma oficialii H&M.

Pana la inceputul anului 2011 compania angajase pe plan local aproximativ 100 de persoane. H&M a inceput procesul de recrutare in luna octombrie a anului trecut pentru middle management, primele pozitii disponibile fiind cele de manager de departament, cash officer responsible, manager de magazin sau responsabil visual merchandising.

Procesul de recrutare nu se va opri insa aici, prima etapa presupunand 300 de posturi, atat pentru magazine, cat si pentru biroul din Romania.

Brasovul a fost ales pentru urmatoarea locatie H&M din afara Bucurestiului, urmand sa fie inaugurate treptat magazine in Constanta, Iasi si Cluj-Napoca.

Intrucat magazinele H&M au suprafate de peste 1.000 mp, depasind astfel media inchiriata de un retailer intr-un centru comercial, chiriile negociate au coborat sub nivelul pietei. [Cititi si Retailerii ies din hibernare: In 2011 se da startul marilor extinderi]

Anul trecut, in centrele comerciale cu o rata de neocupare mare si cu un trafic slab, chiriile au ramas neschimbate, retailerii platind oricum o chirie procentuala din incasari, arata o analiza recenta a consultantului imobiliar Colliers International. Astfel, in mall-urile din Bucuresti, chiriile oscilau la finele anului 2010 intre 60 si 75 euro/mp/luna, iar in orasele cu peste 250.000 de locuitori, intre 30 si 35 euro/mp/luna.

In ceea ce priveste suportul primit pentru deschiderea magazinelor in Romania, reprezentantii H&M declara ca sprijinul intern a venit in special din partea echipelor din Polonia, Elvetia si Suedia. “Atunci cand ne extindem pe piete noi si deschidem magazine noi, apelam la colegi din piete H&M rodate pentru ajutor. Este o modalitate eficienta de a raspandi valorile si conceptul de business ale H&M si, in acelasi timp, de a asigura oportunitati de dezvoltare pentru angajatii nostri experimentati”, explica Laura Sinca, director de marketing si comunicare H&M Romania.

Detaliile strategiei:

- cea mai buna localizare a magazinelor: H&M prefera sa amane o lansare de magazin si sa astepte pana cand locatia cea mai buna devine disponibila;
- dezvoltarea unei game de produse personalizate – in concordanta cu profilul clientilor, clima si sezonalitatea dintr-o anumita zona;
- amenajarea unor magazine ordonate si primitoare, pe care clientii sa le poata parcurge usor.

Odata ce magazinul este deschis, H&M se concentreaza pe felul in care colectiile sunt compuse si prezentate in magazin si pe vitrine, care trebuie sa puna in evidenta produsele si campaniile in derulare si sa le dea clientilor idei despre cum isi pot crea propriul stil.

In special pentru Bucuresti, reinnoirea constanta a marfii din magazine este un factor cheie, spun reprezentantii H&M, iar unul din elementele importante ale procesului logistic este departamentul de asistenta IT.

Cum au ajuns produsele H&M in magazinele din Romania? Articolele vestimentare sunt expediate de la fabricile furnizorilor catre magazinele H&M fie direct prin centrele de distributie din fiecare tara sau prin centrul de tranzit din Hamburg.

H&M are aproximativ 30 de centre de distributie, care pot deservi una sau mai multe tari. Odata ce au ajuns in centrul de distributie, produsele sunt triate si procesate inainte sa fie trimise catre magazine.

In Europa, produsele H&M sunt transportate pe sosele sau cai ferate. Din Asia in Europa, produsele sunt livrate de obicei pe apa, dar si cu avionul.

Retailerul colaboreaza cu peste 100 de designeri.

Preturile produselor disponibile in Romania vor varia intre 39,30 lei pentru camasi barbatesti si 129,90 lei pentru jachete de femei. Rochiile lungi de vara, jeans-ul si pantalonii pentru femei vor fi disponibili la pretul de 89,90 lei, in timp ce camasile de dama vor costa 59,90 lei.

Compania Hennes&Mauritz AB (H&M) a fost infiintata in 1947, in Vasteras, Suedia. H&M, al treilea mare retailer la nivel mondial, dupa grupul american Gap si Inditex din Spania, detine 2.000 de magazine si 74.000 de angajati. Cea mai mare piata este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri