Decizia autoritatilor romane de a mentine aceasta taxa la actualul nivel este indicata intr-un document oficial inregistrat la Guvern la sfarsitul anului trecut, exact in perioada in care Simeon Djankov, vice-prim ministru si ministru de Finante al Bulgariei, anunta, dupa o vizita efectuata in Romania, ca a primit asigurari ca autoritatile de la Bucuresti se pregatesc sa reduca la randul lor taxele pentru trecerea podului peste Dunare.

In vara anului trecut, guvernul bulgar a redus taxa pentru autoturismele care traverseaza podul dinspre Ruse spre Giurgiu de la 12 leva (6 euro) la 4 leva (2 euro). Taxa de pod din directia Giurgiu - Ruse, stabilita de Romania, nu a fost insa modificata, fiind mentinuta la echivalentul a 6 euro.

Documentul citat releva ca autoritatile romane nu intentioneaza nici in perioada urmatoare sa reduca taxa peste podul Giurgiu-Ruse, cunoscut drept "Podul Prieteniei", chiar daca declaratiile oficialului bulgar, intors din vizita in Romania chiar la momentul redactarii acestui document, erau optimiste, scrie Mediafax.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale nu preconizeaza diminuarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podului de la Giurgiu-Ruse, avand in vedere ca acestea constituie venit la dispozitia companiei si sunt utilizate la finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si la garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop", se arata in documentul semnat de conducerea Ministerului Transporturilor.

Citeste si:

In primavara anului 2010, dupa o discutie cu prim-ministrul bulgar, premierul Emil Boc afirma ca spera ca masinile sa circule "cu mai putine taxe" peste podul Giurgiu-Ruse inca din sezonul estival al acelui an.

Ei anuntau ca cele doua guverne analizeaza posibilitatea eliminarii taxelor pentru masinile care trec podul peste Dunare la Giurgiu-Ruse, masura care sa fie aplicata in etape, incepand cu o diminuare a sumei de plata si ajungandu-se ulterior la desfiintarea taxei.
Pana in prezent, doar autoritatile bulgare au redus taxa, pentru a incuraja venirea turistilor romani.

Podul dintre Giurgiu si Ruse este la acest moment singurul peste Dunare aflat la granita dintre Bulgaria si Romania, fiind traversat zilnic de aproximativ 900 autovehicule. Romania si Bulgaria au semnat inca din 2000 acordul pentru construirea unul al doilea pod, intre Calafat si Vidin, dar proiectul a intarziat din cauza fondurilor insuficiente, oficialii bulgari criticandu-i de mai multe ori pe cei romani pentru lipsa de angajament.