Printre factorii care contribuie la cresterea semnificativa a publicitatii pe TV se afla Cupa Mondiala si Jocurile Olimpice, potrivit unui direct al Magna Global, Vincent Letang. El a prezis, de asemenea, "o miscare serioasa" pe pietele de comunicatii mobile la nivel mondial, printre alte tendinte, inclusiv ca digitalul va depasi TV-ul pana in 2018.

"Televiziunea nationala a avut de castigat in urma Jocurilor Olimpice in primul trimestru. Televiziunea locala va castiga de la campaniile politice si legate de sanatate pe tot parcursul anului. Televiziunile hispanice vor fi stimulate de Cupa Mondiala de fotbal", a subliniat raportul.

Letang a mai specificat ca mass-media digitala va creste cu 15,9% la nivel global in acest an.

Citeste si:

"O mare parte din aceasta crestere se datoreaza succesului uimitor pe care il are Facebook-ul datorita aplicatiilor mobile", a spus Letang. "Pe unele piete, cum ar fi India, de exemplu, telefonia mobila este cea mai folosita in randul tuturor utilizatorilor. Facebook poate rula pe aplicatii relativ simple, pe telefoane cu configuratii ieftine. Deci, acest lucru explica cresterea numarului de utilizatori social-media in tari in care tabletele sau smartphone-urile nu sunt utilizate", a explicat Letang.

In ceea ce priveste Cupa Mondiala, Letang a declarat ca este "mai mare decat a fost vreodata, pentru ca are loc Brazilia, iar acest lucru creste interesul chiar si telespectatorilor ocazionali, care nu ar fi neaparat fani ai fotbalului”.

Cifre cheie pe piata de publicitate din SUA:

  • Veniturile de publicitatea digitala au crescut cu 17% in 2013, la 43 miliarde de dolari.
  • In digital, publicitatea pe mobile a crescut cu 110% pentru a ajunge la 17% din totalul veniturilor mass-media digitale.
  • Publicitatea pe mass-media sociale a crescut cu 53%, la 3,6 miliarde de dolari.
  • Cu o cota de piata de 27% in 2013, digitalul este acum mai dezvoltat decat televiziunea nationala, dar inca semnificativ mai mic decat televiziunea ca un intreg (televiziunea avand o cota de piata de 40%).
  • Publicitatea digitala se estimeaza ca va creste cu 14,4% in 2014 si in cele din urma va depasi televiziunea totala in 2018.