Producatorii elvetieni de branzeturi vor sa evite falsificarea produselor lor si adopta medota amprentei genetice. Aceasta analiza ADN va combate pierderile producatorilor Emmental care se ridica la 20 milioane franci.

Producatorii elvetieni de branzeturi vor sa combata falsificarea produselor lor, intre care renumita branza Emmental, cu ajutorul amprentei genetice, infiintand in acest scop un depozit unde, la o temperatura de minus 80 de grade Celsius, sunt pastrate 10.000 de mostre de bacterii din lapte. Industria elvetiana a branzeturilor, care a realizat anul trecut exporturi de 604 milioane de franci elvetieni (659 milioane dolari), a recurs la metoda analizei ADN in conditiile in care producatorii de Emmental estimeaza pierderile generate de falsificarea produsului la 20 de milioane de franci, potrivit Mediafax.

Produsele contrafacute contribuie la declinul veniturilor acestei industrii, afectate deja de costurile mari de productie si de aprecierea francului elvetian, care face ca branzeturile elvetiene sa devina mai scumpe in strainatate. Circa 10% din branza etichetata ca Emmental aflata pe rafturile magazinelor este contrafacuta, potrivit asociatiei Switzerland Cheese Marketing. "Daca branza este un fals de calitate inferioara, ruineaza reputatia produsului. Pentru noi este important sa protejam metoda traditionala de fabricare a branzei", a declarat Agnes Beroud, care lucreaza pentru asociatia producatorilor de branza Tete De Moine (Cap de Calugar n.r.), servita in mod traditional in fasii foarte subtiri pentru elibera mirosul si aroma. Aceasta branza a fost inventata si produsa pentru prima oara acum mai bine de opt secole, de calugari de la manastirea Bellelay, din regiunea Jura.

Elvetia produce branzeturi cel putin din perioada Evulului Mediu, primele mentionarii datand din anul 1115. In prezent, producatorii de branza Emmental, Tete, Gruyere si ale sortimente trebuie sa respecte reguli stricte pentru garantarea puritatii. Aceste reguli maresc pretul de pretul de productie, respectiv cel platit de cumparatori, si sporesc tentatia pentru fabricarea de produse contrafacute, cu pretentia ca ar fi produse in Elvetia. In plus, in alte tari exista producatori care fabrica branza Emmental la costuri mai mici. Metoda amprentei genetice pentru verificarea produselor contrafacute a fost introdusa in 2011, pentru Emmental, dupa aparitia unor falsuri in Italia. Anul trecut, metoda a inceput sa fie aplicata si pentru branza Tete de Moine, fabricata doar de opt producatori din regiunea Jura. Identificarea amprentei genetice a produselor Gruyere si Sbrinz este in curs.

"Se ia branza, se extrage AND-ul si este verificat cu ajutorul unui marker", a declarat Deborah Rollier, unul dintre cercetatorii implicati in proiectl a Agroscope, institutul guvernamental pentru stiinta alimentelor din Berna. Pentru ca branza Tete sa fie marca protejata, iar Elvetia si Uniunea Europeana sa ia masuri impotriva falsificatorilor, productia trebuie sa aiba loc doar in regiunea Jura, la granita cu Franta. Ingredientele artificiale, inclusiv conservantii, sunt interzisi. Reglementarile pentru branza Emmental sunt la fel de stricte. Contrafacerile sunt doar un aspect al problemelor cu care se confrunta producatorii, un altul fiind recesiunea care a determinat cumparatorii sa opteze pentru produse mai ieftine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri