"In urma evaluarii calitatii aerului in patru orase din zona de Sud a Romaniei am constatat un impact redus al poluarii determinate de traficul rutier, nivelul la care se situeaza acest gen de poluare in Romania fiind mai mic decat in tarile UE", a declarat, citat de NewsIn, Dietmar Koch, seful proiectului "Dezvoltarea unui program de management al caliatii aerului pentru zona de granita romano-bulgara, in bazinul Dunarii de Jos" contractat de Ministerul Integrarii Europene si derulat de Ministerul Mediului.

Acesta a precizat ca depasirile valorilor limita pentru calitatea aerului in statele UE au drept cauza principala traficul rutier, in vreme ce pentru Romania "acest factor pare a fi o problema minora". Cu toate acestea, Koch a subliniat ca exista o serie de recomandari care se impun si in acest domeniu. "Masurile recomandate Romaniei in acest sens vizeaza imbunatatirea calitatii combustibilului folosit, a automobilelor si a strazilor", a precizat Koch.

"Dezvoltarea unui program de management al calitatii aerului pentru zona de granita romano-bulgara, in bazinul Dunarii de Jos" este un proiect Phare Cross-Border Cooperation (CBC) 2003, contractat de Ministerul Integrarii Europene si avand ca beneficiar Ministerul Mediului si Gospodaririi Apleor. Potrivit directorului de proiect, Marius Nistor, bugetul total a fost de 500.000 de euro.

Citeste si:

Proiectul, care a vizat evaluarea calitatii aerului in zona de granita romano-bulgara, cuprinzand patru orase din Romania (Turnu-Magurele, Giurgiu, Zimnicea si Calarasi) si patru orase din Bulgaria (Nicopole, Svistov, Ruse si Silistra), a avut ca obiectiv general promovarea unor bune relatii de vecinatate intre Romania si Bulgaria, prin sustinerea unor proiecte de granita. "Este al treilea proiect pe care il avem cu Ministerul Mediului din Bulgaria, asa incat putem spune ca relatia cu Bulgaria s-a imbunatatit si nu mai exista discutii si divergente cu privire la poluarea transfrontiera", a declarat Doina Mocanu, sef Serviciu in cadrul MMGA pentru Protectia Atmosferei.

Un alt obiectiv al proiectului consta in elaborarea masurilor, pe baza concluziilor evaluarilor facute in perioada ianuarie-decembrie 2006, care se impun pentru alinierea valorilor limita pentru calitatea aerului la directivele europene. "Maine (joi - n.r.) se va desfasura sedinta finala de aprobare a activitatilor, iar ulterior proiectul va putea fi aplicat. De asemenea, de la 1 ianuarie 2007, masurile pe care le prevede vor putea fi aplicate nu numai in zona de granita, dar si la nivel national", a explicat Marius Nistor.