"Vreau sa multumesc Guvernului Tariceanu pentru flexibilitatea de care a dat dovada in negocierile cu investitorul si pentru modul de a raspunde la doleantele si cerintele investitorului, facand ca acest contract sa se semneze. Cu Ford Romania, cu Ford Craiova, Romania va merge mai departe", a spus presedintele.

"Dumneavostra, cei de la Ford Craiova, deveniti parte a istoriei glorioase a Ford. As vrea sa le multumesc muncitorilor de la Craiova.(...) Stiu ca mai bine de un an ati organizat cu mainile dumneavoatra productia de aici. Muncitorii de aici si-au aratat determinarea in a fi parte a acestei investitii. (...) Multumesc companiei Ford pentru investitia de 12 milioane de euro pentru pregatirea fortei de munca", a spus presedintele.

La eveniment au participat presedintele Traian Basescu, presedintele Senatului, Mircea Geoana, presedintele Ford Europa, John Fleming, directorul general Ford Romania, primarul Craiovei, Antonie Solomon, fostul premier Calin Popescu Tariceanu, care a venit impreuna cu Sebastian Vladescu, seful echipei de negociatori la privatizarea uzinei craiovene, omul de afaceri Ion Tiriac, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, ambasadorul SUA, Mark Gitenstein, parlamentari de Dolj si oficiali locali.

Ford Romania a lansat primul autovehicul - un Transit Connect - fabricat la Craiova dupa preluarea fabricii in urma cu doi ani. Pentru inceput, productia va fi realizata de un singur schimb si este prevazuta sa aiba o cadenta de 60-90 de masini pe zi, urmand ca, in functie de cererea de pe piata, aceasta sa creasca si sa atinga 300.000 de autovehicule si 300.000 de motoare pe an, asa cum s-a angajat in momentul in care a achizitionat fabrica.

Totodata, din 2010 la Craiova se va asambla si un model de clasa mica, cel mai probabil B-Max, inlocuitorul actualului model Fusion.

In data de 10 martie 2009, plenul Camerei Deputatilor a aprobat OUG prin care se acorda un ajutor de stat pentru uzina americana Ford, in valoare de 143 de milioane euro, in perioada 2008-2012, ce are ca obiectiv dezvoltarea regionala.

Contractul de privatizare a Automobile Craiova a fost semnat la 12 septembrie 2007, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Ford preluand oficial un pachet de 72,4% din actiunile fabricii romanesti la 21 martie 2008. Pentru pachetul de 72,4% de actiuni, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit 57 milioane euro.

La preluarea fabricii de la Craiova, Ford s-a angajat sa mareasca numarul de angajati. In prezent, uzina are un numar de aproximativ 4.000 de angajati, iar in viitor se estimeaza ca numarul acestora va creste cu circa 2.000-3.000. Actualii angajati au urmat cursuri intensive de pregatire, atat teoretice, cat si practice.

Fabricile de motoare din Craiova si Köln vor produce un nou motor avansat EcoBoost pe benzina, de mica capacitate. Ford a confirmat de asemenea ca analizeaza oportunitatea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii Ford Focus si aceasta analiza va fi finalizata in viitorul apropiat.

Investitiile totale de la Craiova vor putea creste pe viitor deoarece, odata cu Ford, pe platforma industriala a orasului este de asteptat sa deschida unitati de productie companii furnizoare de echipamente auto.