Potrivit acesteia, pe primul trimestru al anului 2010 traficul extern l-a depasit pe cel intern. ”Si in aceasta perioada, de criza financiara, traficul pe canalele navigabile isi arata valentele europene demonstrate de faptul ca traficul extern (2.376.000 tone capacitate) pe primul trimestru al anului 2010 depaseste traficul intern (2.207.000 tone capacitate)”, a precizat aceasta.

Traficul extern pe canalele navigabile romanesti l-a depasit pe cel intern, pentru prima data, la finele anului trecut. Inaugurat in anul 1984, Canalul Dunare - Marea Neagra a fost folosit preponderent pentru transportul de marrfuri in interiorul Romaniei.

Din 2007, traficul extern a cunoscut cresteri importante, iar cel intern s-a prabusit, in 2009, din cauza faptului ca Arcelor Mittal Galati nu a mai transportat materie prima pe canal.

Astfel, in primele zece luni din 2009 s-a inregistrat schimbarea de trend: trafic extern de 4,11 milioane tone marfa, trafic intern de 3,22 milioane tone.

Purtatorul de cuvant al CNACN a mai spus ca traficul pe canalele navigabile cunoaste, in aceasta perioada, o tendinta de crestere. Astfel, in perioada 2 - 8 aprilie traficul inregistrat pe canalele navigabile este de 175 000 tone capacitate. Aceasta valoare se inscrie in tendinta de crestere inregistrata in ultima perioada ca urmare a nivelurilor ridicate ale Dunarii.

Principalele tipuri de marfuri ce s-au transportat pe canalele navigabile sunt: minereuri de fier si fier vechi (51.000), cereale (44.000), minereuri neferoase (33.000), produse minerale brute (13.500), produse petroliere, gaz (13.200) si ingrasaminte (12.500).

Numarul ecluzarilor efectuate la cele 4 ecluze (Agigea, Ovidiu, Navodari si Cernavoda) pe aceasta perioada a fost de 101, iar numarul navelor care au tranzitat canalele Dunare-Marea Neagra si Poarta Alba-Midia Navodari a fost de 234.

Romania a exportat produse agroalimentare de 2,1 mld. euro anul trecut

Romania a exportat produse agroalimentare de 2,1 mld. euro anul trecut