Traficul extern pe canalele navigabile romanesti l-a depasit pe cel intern, pentru prima data, la finele anului trecut. Inaugurat in anul 1984, Canalul Dunare - Marea Neagra a fost folosit preponderent pentru transportul de marrfuri in interiorul Romaniei.
Din 2007, traficul extern a cunoscut cresteri importante, iar cel intern s-a prabusit, in 2009, din cauza faptului ca Arcelor Mittal Galati nu a mai transportat materie prima pe canal.
Astfel, in primele zece luni din 2009 s-a inregistrat schimbarea de trend: trafic extern de 4,11 milioane tone marfa, trafic intern de 3,22 milioane tone.
Purtatorul de cuvant al CNACN a mai spus ca traficul pe canalele navigabile cunoaste, in aceasta perioada, o tendinta de crestere. Astfel, in perioada 2 - 8 aprilie traficul inregistrat pe canalele navigabile este de 175 000 tone capacitate. Aceasta valoare se inscrie in tendinta de crestere inregistrata in ultima perioada ca urmare a nivelurilor ridicate ale Dunarii.
Principalele tipuri de marfuri ce s-au transportat pe canalele navigabile sunt: minereuri de fier si fier vechi (51.000), cereale (44.000), minereuri neferoase (33.000), produse minerale brute (13.500), produse petroliere, gaz (13.200) si ingrasaminte (12.500).
Numarul ecluzarilor efectuate la cele 4 ecluze (Agigea, Ovidiu, Navodari si Cernavoda) pe aceasta perioada a fost de 101, iar numarul navelor care au tranzitat canalele Dunare-Marea Neagra si Poarta Alba-Midia Navodari a fost de 234.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: