"Precizam ca 85% din suma pretinsa de catre Autodaris ca este restanta reprezinta facturi emise in luna ianuarie, termenele scadente nefiind inca depasite. Subscrierile zilnice ale Euroins Romania, de peste 2 milioane de lei, arata ca suma de 112.000 lei (aproximativ 25.000 euro), aflata in disputa, nu afecteaza sub nicio forma stabilitatea financiara a companiei", se arata in cel mai recent comunicat al asiguratorului.

Ce a comunicat ASSAI despre Euroins

Service-ul auto Autodaris din Timisoara, membru al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), anunta pe 5 februarie anul curent ca a inceput procedura de insolventa impotriva societatii de asigurari Euroins, deoarece aceasta nu a achitat reparatiile autovehiculelor asigurate, figurand cu plati neachitate incepand cu martie 2012.

Un service auto din Timisoara cere insolventa Euroins

Un service auto din Timisoara cere insolventa Euroins

La numai o zi distanta, Euroins transmite un comunicat de presa ca reactie a cererii de insolventa adresate Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, insotit de urmatorul mesaj: "Speram ca este o neglijenta din partea Autodaris, care nu a contabilizat toate platile facute de Euroins Romania. Asadar, cerem public ca Autodaris sa isi retraga acuzatiile nedrepte facute. In caz contrar, Euroins Romania se va vedea nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri", fiind citat Mihnea Tobescu, CEO al companiei.

Euroins solicita retragerea acuzatiilor ASSAI si ameninta cu instanta

Euroins solicita retragerea acuzatiilor ASSAI si ameninta cu instanta

De asemenea, in comunicatul asiguratorului se preciza ca Euroins i-a contactat pe reprezentantii Autodaris, iar in urma discutiilor si cercetarilor interne efectuate de catre cele doua companii, s-a demonstrat ca toate sumele restante sunt in prezent platite. "Am fost surprinsi de comunicatul Autodaris, cu atat mai mult cu cat la noi situatia financiara aferenta acestui service si altor membri ASSAI este clara. Nu se putea pune problema unor asemenea sume restante", potrivit Euroins.

In urma acestui comunicat de presa, ASSAI acuza Euroins de "vehicularea de informatii false si ridicole, cu atat mai mult cu cat, a recunoscut datoria pe care o avea catre unitatea reparatoare si a achitat aceste obligatii in cursul zilei de ieri 05 februarie 2013, ora 15:55, cu o zi inainte de ca societatea de asigurari sa trimita propriul comunicat in care se disculpa si la sapte ore distanta de comunicatul ASSAI, conform Ordinului de Plata anexat.

Citeste si:

Asadar, potrivit comunicatului ASSAI, cronologia evenimentelor s-a desfasurat astfel:

- 01.02.2013 - Unul dintre membri Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente ( ASSAI ) a inceput procedura de insolventa a societatii de asigurari Euroins Asigurari.
- 05.02.2013 - ora 10:30 ASSAI transmite Comunicatul de presa: Un service auto din Timisoara membru ASSAI a solicitat insolventa societatii de asigurari Euroins.
- 05.02.2013 – ora: 12:30 Mihnea Tobescu, Presedinte Euroins contacteaza societatea reparatoare Autodaris Car Service pentru a-i solicita retragerea Cererii de insolventa si transmiterea unui comunicat de presa comun, in schimbul efectuarii platii sumelor restante.
- 05.02.2013 – ora: 15:37 Mihnea Tobescu transmite prin e-mail propunerea de comunicat de presa comun catre Autodaris Car Service SRL.
- 05.02.2013 – ora: 15:55 Euroins transmite catre Autodaris Car Service Op-ul platii sumelor datorate. (document anexat)
- 05.02.2013 – ora 16:41 SMS transmis de catre Mihnea Tobescu, presedinte Euroins catre patronul societatii Autodaris Car Service: "Buna ziua domnule Jivcu, avem nevoie urgent de comunicatul de presa, televiziunile vor inchide editiile de seara peste cateva minute".

Patronul Autodaris Car Service, refuza asumarea acestui comunicat de presa, deoarece nu corespunde situatiei reale.

06.02.2013 – Euroins transmite un comunicat de presa ca reactie a Cererii de insolventa adresate Comisiei de Supraveghere a Asigurarilo, insotit de de mesajul mentionat la inceputul acestui articol.