Desi anul trecut a fost marcat de turbulente legislative care au afectat mediul economic astfel incat dupa primele 9 luni s-a consemnat o stagnare a pietei de leasing operational, cresterea inregistrata in final a fost sustinuta de eficientizare si de concentrare asupra activitatii de baza, a declarat Daniel Ivan (foto), presedintele ASLO.

Piata de leasing operational a inregistrat, in 2013, o crestere de aproximativ 3,5% fata de anul anterior, ajungand la aproape 43.000 de unitati si depasind estimarile facute dupa rezultatele la 9 luni. Anul trecut, 11.500 de autovehicule noi au fost inmatriculate prin leasing operational, reprezentand peste 17% din totalul inmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi. Evolutia inregistrata in 2013 vine dupa ce si in 2012 piata a avut un trend pozitiv, majorandu-se cu 11%, pana la 41.500 de unitati.

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, piata locala a atins 200 milioane euro la finalul lui 2013, iar potentialul acesteia este estimat la 220 milioane euro pentru 2014. De asemenea, piata ar putea inregistra si in acest an o crestere usoara, de aproximativ 5%, ajungand la peste 45.000 de autovehicule. In acest context, se asteapta un total de peste 15.000 de autovehicule noi livrate pe parcursul lui 2014.

"Continuam sa fim precauti atunci cand facem estimari din cauza faptului ca, in continuare, pe piata auto exista factori care pot avea un impact negativ asupra pietei de leasing operational, precum intarzierea relansarii consumului sau invazia de masini second-hand aduse din afara tarii si care, in marea lor majoritate, se sustrag taxarii de catre stat" , a declarat Daniel Ivan, presedinte ASLO.

La nivelul membrilor asociatiei, care reprezinta 90% din total piata, domina in continuare serviciile complete de leasing operational (finantare si management de flote) cu o cota de 70%, urmate de management de flote 23% si leasing operational (exclusiv finantare) 7%. Conform datelor centralizate de ASLO, in topul primelor 5 companii membre intra: LeasePlan Romania, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease Romania si RCI Finantare.

In 2013, ASLO a continuat seria de actiuni demarata in 2011, pentru crearea unor canale de comunicare cu partenerii de afaceri si cu autoritatile. Principalele provocari care si-au pus amprenta asupra evolutiei pietei in 2013 au fost modificarile aduse Codului Fiscal si timbrul de mediu.

Explicand reprezentantilor Ministerului Finantelor Publice natura activitatii si segmentul tinta – eficientizarea administrarii parcurilor auto pentru detinatorii de flote – Asociatia a reusit obtinerea exceptarii firmelor de leasing operational de la limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu amortizarea, in iunie 2013. Acest fapt a permis evitarea cresterii valorilor ratelor de leasing pentru autoturisme cu o amortizare lunara de peste 1.500 de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri