Daca vrei sa obtii un credit de cateva mii de euro, dar nu ai chef sa stai la coada la ghisee doar pentru a afla daca poti sa-l primesti sau nu, incearca sa te imprumuti prin telefon.
Acest lucru este posibil de ceva vreme prin intermediul Bancii Comerciale Romane, care ofera populatiei prin intermediul INFO BCR serviciul de preaprobare de credite simple, de pana 5.000 euro, prin telefon.

PRECALIFICARE DIN FOTOLIU

Astfel, stand confortabil in fotoliu poti afla prin intermediul telefonului daca te poti califica pentru imprumutul respectiv, dar trebuie sa fii cinstit, iar raspunsurile tale la intrebarile operatorului trebuie sa fie conforme cu realitatea. Concret, pentru a te precalifica trebuie sa dai date exacte despre nivelul salariului tau (cat si al sotiei, dupa caz), despre alte contracte de imprumut (daca exista), eventual chiar si despre nivelul unor cheltuieli lunare fixe (lumina, telefon, intretinere), pentru ca operatorul sa faca un scoring (punctaj) care sa arate daca poti sau nu sa platesti ratele lunare (credit plus dobanda) la imprumutul solicitat. Oricum, trebuie sa stii ca rata respectiva se stabileste la cel mult o treime din venitul tau lunar. Deocamdata, BCR a inclus in acest program 8 unitati din Bucuresti, respectiv cele 6 sucursale de sector ale bancii, plus sucursalele Unirea si Lipscani, iar clientii pot opta, la telefon, pentru oricare dintre acestea pentru a-si depune dosarul de credit. Detaliile sunt disponibile pe www.bcr.ro.

Citeste si:

OBTINEREA IMPRUMUTULUI

Potrivit informatiilor prezentate de Ghiseul Bancar (www.ghiseulbancar.ro), dupa discutia telefonica, operatorul bancii stabileste, in functie de scoringul potentialului client, caracteristicile creditului pe care-l poate contracta (valoarea imprumutului, termen de rambursare etc.). Urmeaza completarea cererii de credit, in baza informatiilor furnizate de client, caruia i se trimite prin e-mail sau fax formularul „adeverinta de venit“. Dupa aceasta, operatorul bancii expediaza solicitarea la una dintre sucursalele incluse in programul-pilot de preaprobare a creditului de unde primeste, in maximum 30 minute, raspunsul, iar daca au fost indeplinite toate conditiile, cererea de credit este preaprobata. Drept urmare, operatorul bancii il suna pe client pentru a-i furniza raspunsul, invitandu-l la sucursala respectiva cu actele completate. Clientul merge la banca, unde semneaza cererea de credit care cuprinde si acordul de verificare la Biroul de Credit. Daca totul merge bine, adica informatiile furnizate la telefon sunt sustinute de actele prezentate de solicitant, iar Biroul de Credit certifica bancii ca solicitantul nu a inregistrat restante la rambursarea altor credite, clientul poate contracta imprumutul chiar in aceeasi zi.