Profitul net al institutiei de credit s-a situat anul trecut la 290 milioane lei, in timp ce profitul brut a crescut cu 19%, la 340 milioane lei. Cresterea veniturilor a fost influentata de avansul inregistrat in special pe segmentul clientilor retail (persoane fizice si microintreprinderi) si mid corporate banking (IMM-uri si companii medii cu afaceri cuprinse intre 500.000 euro si 50 milioane euro), se arata intr-un comunicat al bancii, citat de Mediafax.

Raportul costuri/venituri a inregistrat o imbunatatire fata de acceasi perioada a anului trecut, coborand de la 60% la 56%, pe fondul unui avans mai puternic al veniturilor fata de cel al cheltuielilor. Costurile totale au urcat cu 9%, crestere generata de investitiile in tehnologie din prima parte a anului, ajungand la 134 milioane lei, comparativ cu 123 milioane lei la trei luni anul trecut.

Soldul creditelor s-a majorat cu 12%, la aproape 11,39 miliarde lei, fata de 10,19 miliarde lei in primul trimestru din 2014, banca consemnand o apreciere pe toate segmentele de clienti, cu o contributie de 50% a clientilor mid corporate si IMM. Pe segmentul creditarii, cota de piata a urcat de la 4,6% la 4,9%, potrivit estimarilor ING, cu o crestere accelerata a finantarilor in lei, a carei pondere in total portofoliu a avansat de la 45% la 50%.

Depozitele atrase de la clienti au consemnat o majorare cu 13% fata de primul trimestru al anului trecut, la circa 14,56 miliarde lei, sustinuta de cresterea numarului de clienti retail care si-au plasat economiile, precum si a sumei medii depuse de un client.

Citeste si:

La sfarsitul anului trecut, banca avea un portofoliu de credite de aproape 11,2 miliarde lei si unul de depozite de 14,02 miliarde lei. Cota de piata a bancii pentru depozite se plaseaza la 6,1%, in urcare de la 5,5%.

In primele trei luni, banca a atras 44.000 clienti noi persoane fizice. Pentru acest an, ING Bank vrea sa creasca numarul de clienti, in special pe segmentul de salarii incasate prin ING, dar si pe sectorul de IMM-uri, in timp ce pe segmentul de companii mari are ca obiectiv consolidarea si aprofundarea relatiilor comerciale.

Institutia de credit face parte din grupul olandez ING, care ofera servicii bancare unui numar de peste 33 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii dinpeste 40 de tari.