Pachetele de servicii stau la baza contractelor de leasing operational si sunt impartite in doua categorii: serviciile operationale (mentenanta, asistenta pentru vehicul si sofer, administrarea anvelopelor, autovehicul de inlocuire, administrarea carburantului sau asigurarea impotriva accidentelor) si servicii de raportare si consultanta, care vin in ajutorul managerului de flota si care au rolul de a monitoriza evolutia autovehiculelor din flota.

Serviciile incluse in pachetele de leasing operational variaza de la un contract la altul, in functie de nevoile si cerintele specifice ale clientilor. Astfel, companiile de mari dimensiuni pot prefera un pachet complet, care sa le usureze sarcinile zilnice managerilor de flote din interiorul organizatiie. De asemenea, IMM-urile, un segment foarte important pentru leasing-ul operational, se bucura din plin de flexibilitatea unor astfel de contracte pentru a accesa exact serviciile de care au nevoie, economisind astfel timp, energie si resurse interne.

Unele dintre cele mai cautate servicii sunt cel de asistenta si cel de vehicul de inlocuire, care ajuta la mentinerea eficientei si totodata ofera clientului posibilitatea de a ramane mobil si de a putea folosi cat mai util logistica pusa la dispozitie de operatorul de leasing operational. Acestea sunt in general solicitate de clienti, fie ca este vorba despre companii de mari dimensiuni sau de IMM-uri, dovedindu-si, de-a lungul timpului, utilitatea pe termen lung.

Serviciile de asistenta oferite de catre compania de leasing operational acopera o plaja larga de nevoi ale clientilor. Fie ca este vorba despre o defectiune tehnica, un accident sau furtul unui autovehicul contractat in leasing operational, serviciul de asistenta vine cu solutii de mobilitate pentru conducatorul auto atat pe intregul teritoriu al Romaniei, cat si in Europa.

In oricare dintre cele trei cazuri mentionate anterior, compania de leasing operational poate pune la dispozitia clientului: reparatii la locul incidentului, remorcare la cel mai apropiat service, transportul autovehiculului reparat oriunde in tara, remorcarea autovehiculului avariat din strainatate in Romania si depanare in cazul unei pene de combustibil.

Citeste si:

Mai mult decat atat, in functie de context, conducatorul autovehicului avariat poate opta pentru mai multe variante puse la dispozitie de compania de leasing operational. Acesta se poate caza la un hotel, poate beneficia de un autovehicul de inlocuire pus la dispozitie de compania de leasing operational in momentul sosirii platformei, poate solicita transport pentru continuarea calatoriei sau pentru a se intoarce la domiciliul personal sau la birou. Compania de leasing operational poate pune la dispozitia utilizatorului inclusiv transport pentru recuperarea autovehiculului reparat in Romania sau in strainatate.

Toate aceste servicii pot fi accesate facil, doar prin contactarea telefonica a companiei de asistenta. Avantajele oferite de serviciul de asistenta non-stop se remarca prin eficienta si caracterul continuu al serviciilor. Utilizatorii autovehiculelor vor fi indrumati non-stop de catre compania de asistenta, atat in Romania cat si in Europa. Mai mult decat atat, acestia nu vor plati nimic pe loc, compania de leasing operational achitand toate facturile primite de la parteneri.

Mobilitate prin leasing operational

Pentru a veni in intampinarea nevoilor utilizatorilor, contractul cu o companie de leasing operational are un avantaj major si anume posibilitatea de a pune la dispozitia conducatorilor auto un autovehicul de schimb temporar atunci cand cel contractat este imobilizat ca urmare a reparatiilor sau a fost furat. Fara garantii suplimentare si chiar din momentul preluarii autovehiculului imobilizat de catre compania de asistenta, conducatorul auto beneficiaza de un grad ridicat de mobilitate.

Autovehiculul de inlocuire poate fi disponibil fie prin includerea unui numar fix de zile de inchiriere in rata lunara fixa, fie la cerere, caz in care costul va fi refacturat clientului de catre compania de leasing. Un autovehicul de inlocuire, care nu va fi inclus in contract, poate fi pus la dispozitie pe durata asteptarii livrarii autovehiculului contractat in leasing operational full service sau pe durata perioadei de proba a unui angajat nou, care va beneficia de un autovehicul de serviciu.

Printre avantajele pe care le are compania care alege sa semneze un contract de leasing operational sunt tarifele negociate de furnizor cu partenerii sai, gradul de mobilitate crescut al angajatilor, acestia avand la dispozitie solutii oferite de o retea nationala de furnizori agreati. In plus, toate costurile de rezervare si facturare sunt suportate de compania de leasing operational, pe moment, angajatii fiind scutiti de orice plata.

Astfel, mobilitatea conferita de serviciile inglobate in contractul de leasing operational asigura stabilitate business-ului si fluidizeaza atat din punct de vedere logistic, cat si financiar performantele unei companii, fiind de multe ori un diferentiator important in selectia metodei de finantare pentru autovehiculele companiei.

Sursa foto: Shutterstock / Leasing operational