Compania isi incepe activitatea pe piata autohtona in urma unei investitii initiale de 7 milioane de euro, urmand ca in anul 2010 sa ajunga la un capital social de 20 de milioane de euro, a declarat Sanziana Maioreanu, CEO Signal Iduna Asigurari de Viata

Romania este in continuare o tara atractiva pentru investitorii straini, in ciuda dificultatilor financiare la nivel mondial, existand totodata o cerere semnificativa pentru asigurarile de sanatate, care restrang efortul financiar al asiguratilor in contextul crizei financiare, a declarat Sanziana Maioreanu.

Compania a decis sa intre pe piata din Romania, unde „exista o cerere semnificativa pentru asigurarile de sanatate, iar noi vrem sa fim un raspuns la aceasta cerere. Apoi, Romania este o piata mare, o economie dinamica si atractiva pentru investitorii straini, in ciuda dificultatilor financiare globale”, a explicat Maioreanu.

Un alt motiv al intrarii pe piata romaneasca l-a constituit faptul ca angajatii romani doresc asigurari de sanatate, iar in 2008 acestea au fost in topul beneficiilor salariale dorite de catre angajatii companiilor din tara.

„Asigurarea de sanatate ajuta pe oricine prin restrangerea efortului financiar. Este benefica o asigurare de sanatate pentru a nu avea cheltuieli suplimentare, pentru ca nu ne imbolnavim numai in ziua de salariu, iar pe de alta parte noi romanii trebuie sa ne cenzuram consumul si nu asigurarea, care ne garanteaza pana la urma mersul mai departe in conditii optime”, a mai detaliat Maioreanu.

Maioreanu a mai spus ca studiile de specialitate realizate de compania Mednet arata ca, in 2008, mai mult de 40% din romani au apelat la consultatii medicale in sistemul privat de sanatate platind pentru acestea cu 73% mai mult decat anul precedent.

Pe o piata care va avea in viitor o rata de crestere anuala de 20-30%, dupa cum estimeaza conducerea companiei, aceasta isi doreste sa atinga pozitia de lider in 2012 pe segmentul asigurarilor de sanatate la finele celor 4 ani, tintind o cota de piata de 20-25%.

"Anul acesta si anul urmator nu vor fi un boom pentru noi, insa ne vom realiza obiectivele propuse in urmatorii ani", a spus Mioreanu.

Prin reteaua sa Signal Mediqua Net, compania va oferi servicii de spitalizare in spitalele private din Romania sau in rezervele private din spitale publice, cum este spitalul Universitar de Urgenta Elias, iar in viitor, in retelele partenere din afara Romaniei.

Clientela targetata de catre compania de asigurari sunt persoanele cu venituri medii si peste medie, dar si angajatorii care doresc sa ofere ca beneficii salariale asigurarile de sanatate. Pentru companii, la cererea acestora, produsele oferite pot fi in proportie de 100% personalizate. „Clientul nostru are 25-30 de ani, venituri medii spre mari, adica peste 500 de euro lunar si este din mediul urban in general”, a specificat aceasta.

Produsele de viata ale companiei sunt si traditionale, dar si cu componeta investitionala, oferind si asigurari de accident pe langa cele pentru sanatate si cele de viata.

„In cazul companiilor, avem si produse standard, dar cele mai multe companii spun ca vor sa plateasca o anumita suma si sa ofere un anumit lucru. Astfel, noi creem acel pachet conform cerintelor lor”, a detaliat Maioreanu.

Signal Iduna va concura cu nume mari la nivel european sau chiar mondial in domeniul asigurarilor, cum ar fi: Interamerican, Aviva, AIG Life sau Allianz-Tiriac.

Maioreanu a mai specificat ca este increzatoare in afacerea din Romania si diferentierea de concurenta se va face prin conceptul de business al companiei. „In primul rand conceptul este foarte diferit. Produsele sunt construite similar produselor de viata, ceea ce vrem noi sa face este sa vindem produse de sanatate tipice. Fiecare se cunoaste pe sine, stie ce probelem are, ce expunere are si astfel poate sa opteze si sa upgradeze polita de la an la an”, spunea sefa Signal Iduna Romania.

Un alt beneficiar al conceptului integrat Signal Iduna va fi sistemul public de sanatate prin preluarea in mediul privat a unui numar mare de clienti, acesta va fi degrevat de o mare parte din costuri, fiind posibila reorientarea fondurilor catre dezvoltarea infrastructurii medicale.

Citeste si:

Compania este prezenta in cinci orase din Romania: Timisoara , Cluj, Constanta, Bucuresti si Brasov. „Dupa Bucuresti, Clujul este piata cu cel mai mare potential pentru noi pentru ca are si o infrastructura medicala bine dezvoltata, dupa care avem Constanta, Timisoara si Brasov, desi Brasovul a inceput sa iasa in fata in ultima vreme”, a spus oficialul Signal Iduna. De asemenea, compania vizeaza extinderea in Grecia si Ungaria.

Signal Iduna Asigurari de Viata dispune de o retea de furnizori de servicii medicale formata din cele mai sonore nume de pe piata: Sanador, MedLife, Academica Medical Center, avand contracte semnate cu 30 de clinici si spitale private din tara la aceasta data. „Pentru viitor dorim sa semnam contracte cu 300-400 de clinici private pentru un grad de acoperire national in vederea atingerii cotei de piata tintite”, a mai spus Maioreanu.

Clinicile partenere vor beneficia de mai multi clienti adusi de canalele de distrubutie ale companiei, putand astfel sa se extinda prin constructia de spitale private, care nu pot supravietui fara asigurari de sanatate.

Aflata la inceputul activitatii sale in Romania, compania dispune de o echipa de 50 de specialisti atat in sediul central, cat si in agentiile din tara, avand totodata o retea de distributie formata din brokeri, o echipa de vanzari corporate, dar si consultanti financiari.

Pentru dezvoltarea pietei pragul de deductibilitate ar trebui sa fie de 500 de euro la asigurarile de sanatate

Pentru dezvoltarea pietei din Romania, considera Maioreanu, angajatorii au nevoie de un plafon de deductibilitate de 500 de euro pe an, in timp ce pentru angajati ar fi necesar pentru inceput un prag de 250-300 euro.

Pragul de deductibilitate pentru asigurarile de sanatate a fost majorat recent de catre Guvernul Romaniei la 250 euro per angajator, incepand cu ianuarie 2009, de la 200 euro in prezent.

"Vrem sa facem demersuri ca deductibilitatea sa fie aplicata si persoanelor fizice, nu numai angajatorilor, cum se intampla in acest moment. In ceea ce priveste discutiile cu autoritatile suntem la inceput, pentru ca e dificil sa ai un partener de discutie pana nu devii functional, cele mai multe discutii au fost in interiorul industriei si sunt multe companii interesate sa faca lobby. Si sa nu uitam ca din punct de vedere politic poti purta discutii, dar nu stii daca vor avea finalitate. In lunile urmatoare o sa ne dam seama cu cine trebuie sa vorbim", a precizat Maioreanu.

Deductibilitatea nu este insa una totala, in conditiile in care se aplica numai la impozitul pe profit, nu si la contributiile sociale, dupa cum a precizat Maioreanu.

Signal Iduna Asigurari de Viata este parte a Grupului Signal Iduna Germania, care are peste 10 milioane de clienti, echivalentul a jumatate din populatia Romaniei, dintre care doua milioane numai in segmentul asigurarilor de sanatate, adica aproximativ jumatate din populatia Capitalei.

Grupul a luat fiinta in1999 din fuziunea Signal Dortmund si Iduna Nova din Hamburg, ambele cu vechime de peste 100 de ani si infiintate de organizatia mestesugarilor germani.

Grupul se afla la aceasta data printre primele zece companii din piata asigurarilor din Germania, fiind totodata al patrulea asigurator de sanatate ca marime si, de asemenea, tot pe locul patru in cazul asigurarilor pentru accidente.

La nivel de grup, acesta are peste 12.000 de angajati, 40 de miliarde de euro active in administrare si este prezenta in afara tarii de origine, in Ungaria din 1993, in Polonia din 2001, in Elvetia din anul 2003 si de anul acesta, prin asigurarile de viata, compania este prezenta si in Romania.

La finele lui 2007, grupul a incasat prime de asigurare de 4,5 milairde de euro, ce depaseste de doua ori volumul pietei romanesti, iar din aceasta suma doua miliarde de euro provin din asigurarile de sanatate, echivalentul intregii piete autohtone de asigurari.

Activitatea grupului este producerea si vanzarea de polite de asiguarare pentru persoanele fizice si corporatii, managementul activelor si servicii bancare pentru acumularea de capital.