“Avem in vedere lansarea unui fond in euro anul acesta, dar nu a fost luata inca o decizie asupra structurii acestui fond”, a detaliat oficialul companiei de asigurari.

In ceea ce priveste cresterea pietei, desi criza face aproape imposibila orice estimare, oficialul asiguratorului estimeaza pentru acest an o crestere de 15-20% a segmentului unit-linked. “Este o piata dinamica, care va ramane foarte interesanta pentru Generali si cu una dintre cele mai mari rate de crestere, in ciuda crizei financiare actuale”, a declarat Racoveanu, cu privire la dinamica pietei unit-linked din Romania.

Compania a incheiat pana acum aproximativ 20.000 de contracte prin cele 3 fonduri ale sale cu componenta investitionala (Confident, Armonie si Activ) pe care le are deschise in lei (ron).
Durata minima recomandata de Generali unei investitii este de 15 ani, in cazul produselor cu componenta investitionala.

Cat despre randamentele acestor produse pe piata anul trecut, Racoveanu a mentionat ca n functie de componenta fondurilor in lei (ron) piata a asistat la cresteri de peste 10% la fondurile cu risc redus, precum si la scaderi de 50-60%, in linie cu cele inregistrate de BVB.

“Mecanismul politei unit-linked vandut de noi prevede ca prima esalonata platita de client in primii 2 ani se investeste in unitati initiale, iar in urmatorii ani alocarea fiind in unitati de acumulare. Suplimentar, clientul poate face plati care se aloca in unitati exceptionale. Din valoarea unitatilor initiale se deduc lunar componentele de costuri si de risc”, a detaliat Racoveanu.

Prin produsele unit-linked ale companiei, clientii pot beneficia de transferul primelor esalonate si/sau suplimentare viitoare in alt fond, transferul unei parti din fond intr-un alt fond, acoperirile de accidente si boala, precum si fondurile de investitii cu randamente peste media pietei (raportat la fonduri cu grad de risc similar).

“Produsul GENIUS (GENerali Investment Unit Solution) ofera intreaga flexibilitate tipica asigurarilor unit-linked. Doua dintre avantajele produselor noastre ar fi faptul ca in cazul decesului persoanei asigurate platim suma asigurata inscrisa in polita plus valoarea actuala a contului, precum si administrarea profesionista a activelor clientilor nostri”, a detaliat Racoveanu.

Dupa primele noua luni din 2008, ponderea asigurarilor unit-linked in total portofoliu companiei era de 3,4%.

Astfel, in perioada ianuarie-septembrie 2008, Generali Asigurari a realizat un volum total de prime brute
subscrise de 318,9 milioane lei, cu 13,5% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut (281
milioane lei). O evolutie semnificativa au inregistrat-o asigurarile de viata, care au crescut cu 50%
(63,7 milioane lei), fata de 42,4 milioane lei prime subscrise in perioada similara a anului 2007.

Din portofoliul de asigurari de viata al Generali Asigurari, un procent de 80% il reprezinta asigurarile
individuale si 20% asigurarile de grup. Asigurarile de viata cu componenta investitionala – unit-linked
au inregistrat o crestere de 242% (10,8 milioane lei) fata de ianuarie-septembrie 2008.

Citeste si:

In perioada analizata, asigurarile non-viata ale Generali Asigurari au crescut cu 7% (255,1 milioane
lei, fata de 238,6 milioane lei in ianuarie-septembrie 2007). Cele mai vandute tipuri de asigurari pe
acest segment au fost: asigurarile CASCO (147,8 milioane lei), RCA (31,3 milioane lei) si asigurarea de
locuinte (24,9 milioane lei), unde s-a inregistrat o crestere de 55% fata de perioada similara a anului
precedent.

« Nu detinem date finale pentru 2008, insa conform clasamentelor realizate de XPRIMM in Revista Insurance Profile, la 9 luni aveam o cota de piata pe aceasta linie de business de 2,65% », a mai spus Racoveanu .

Consolidarea brandului Generali in cadrul asiguratorilor de top din Romania, in special crestere pe asigurari de viata si oferirea unor produse complexe si adaptate pietei din Romania, dar in special lansarea de noi produse sunt obiectivele pentru anul aflat la inceput, a mentionat Racoveanu.

Generali Asigurari este membra a Generali PPF Holding B.V., companie care opereaza in 13 tari din Europa Centrala si de Est. Prin subsidiarele sale, Generali PPF Holding administreaza active in valoare de aproape 10 miliarde de euro si ofera servicii unui numar de 9 milioane de clienti, in toata regiunea. Generali PPF Holding este inregistrata in Olanda, iar principala ramura organizatorica este stabilita la Praga, in Cehia. Generali PPF Holding B.V. este un joint venture al Assicurazioni Generali (51%) si PPF Group (49%).

Ce sunt asigurarile unit-linked?

Mai multe companii de pe piata romaneasca incearca sa-si atraga clientii folosind urmatorul mecanism: acestea incearca sa explice clientilor ca este mai profitabil sa investeasca in produse de genul asigurari de viata cu prima unica decat sa tina aceiasi bani in banca, pentru ca ar putea castiga mai mult cu astfel de polite si, in plus, beneficiaza de asigurarea de viata.

In esenta, produsele analizate de noi sunt “asigurari de viata cu componenta investitionala”. Astfel, un procent din prima platita de persoana asigurata este destinata acoperirii riscului asigurat, restul sumei de bani fiind investiti in unitati de fond (de aici si numele – unit-uri). In prima instanta, avantajul principal este reprezentat de faptul ca riscul investitiei apartine asiguratului.

Principala caracteristica a produsului unit-linked este componenta participativa, in cadrul aceleiasi polite, a riscului si investitiei. Riscul investitional este integral controlat si asumat de catre contractant, in timp ce protectia este asistata si garantata de asigurator.

In cazul asigurarilor unit-linked, clientii depun toata prima de asigurare intr-o singura transa, la inceputul contractului, iar compania de asigurari, prin intermediul consilierilor sai financiari ( aici apare un avantaj), ii sfatuieste cum sa-si plaseze banii in diverse produse financiare pe piata de capital autohtona sau internationala.