Acest lucru pare sa se schimbe in organizatiile care investesc in a face analiza "invizibila", mult mai de consum si accesibila pentru utilizatorii care nu sunt obisnuiti cu analiza.

"O organizatie mare ia milioane de decizii in fiecare zi", a declarat Rita Sallam, research vice president analyst Gartner. "Provocarea consta in faptul ca si companiile dispun de mult mai multe date decat timp au oamenii, iar cantitatea de date care sunt generate la fiecare minut este in continua crestere. In fata proceselor accelerate de business si o multitudine de distrageri, sistemele operationale de intelligence in timp real sunt in miscare, de la "nice to have" la "must to have for survival".

Cu cat cele mai exhaustive analize vor fi valorificate de utilizatorii de business, clienti si consumatori, cu atat mai mare va fi impactul in timp real in ceea ce priveste activitatile de business, competitivitate, inovatie si productivitate".

Gartner a identificat trei tendinte-cheie pentru analiza pe care profesionistii in Business Intelligence ar trebui sa le ia in considerare in 2013 alaturi de recomandari pentru modul de abordare. Aceste tendinte cheie le puteti gasi in documentul atasat, iar raportul detaliat "Actionable Analytics Will Be Driven by Mobile, Social and Big Data Forces in 2013 and Beyond" este disponibil pe website-ul Gartner.