Iata 5 pasi cheie pe care trebuie sa ii urmezi, pentru a lansa cu succes un site de prezentare al companiei tale sau un site personal:

1. Numele de domeniu
Pentru a lansa un site, trebuie sa alegi un nume de domeniu, sa il inregistrezi si sa alegi un provider de hosting.
3 factori de care sa tii cont atunci cand alegi un nume de domeniu :

a)Sa fie descriptiv. Daca este un site de prezentare al companiei tale, poti alege numele companiei. Daca este un blog personal, poti alege ca nume de domeniu numele tau, un joc de cuvinte bazat pe numele sau prenumele tau sau o expresie care te caracterizeaza. Gandeste-te si la continutul pe care il vei publica pe site si gaseste un nume sugestiv. De exemplu, daca este site-ul de prezentare al unei firme de hosting, ai putea sa ai in vedere utilizarea unui cuvant cheie sugestiv in numele de domeniu, precum hosting, gazduire, webhosting.

b) Usor de retinut. Alege un nume de domeniu scurt si simplu, usor de retinut.
c) Flexibil. Ia in considerare posibile schimbari de continut sau de produse si servicii. Alege un nume de domeniu care sa ramana sugestiv, in ciuda posibilelor schimbari de strategie si continut.

2. Hosting

Un provider de hosting inchiriaza spatiu pe serverele sale pentru a stoca datele site-ului si a-l face accesibil pe Internet.
Atunci cand alegi un provider de hosting, ia in considerare urmatorii factori: spatiul de stocare, traficul lunar maxim, UpTime-ul garantat, nivelul de securitate, locatia serverelor, tipul de server pe care va fi hostat site-ul tau.


Tipuri de hosting

Exista patru tipuri principale de hosting: Shared (comun), Virtual Private Server (VPS), Dedicat si in Cloud. In timp ce toate tipurile de servere de hosting actioneaza ca un centru de stocare pentru site-ul tau, ele difera prin capacitatea de stocare, control, viteza serverului, cerintele tehnice de cunoastere si fiabilitate.

a) In shared hosting, site-ul tau web este plasat pe acelasi server cu multe alte site-uri, numarul acestora variind de la cateva zeci, pana la cateva sute. Site-urile impart un fond comun de resurse pe server, cum ar fi RAM si CPU. Costul unui astfel de serviciu este mic, fiind potrivit pentru bloguri, insa nu este cea mai buna varianta pentru site-ul unei companii.
b) Hostingul de tip Virtual Private Server imparte un server in mai multe parti virtuale, unde fiecare site este gazduit ca pe propriul server dedicat, dar, de fapt, impartasesc un server cu alti cativa utilizatori. Utilizatorii beneficiaza de un mediu mai securizat.
c) Un server dedicat ofera control maxim asupra serverului pe care site-ul tau este stocat. Inchiriezi exclusiv un server intreg. Cu un intreg sistem complet devotat site-ului tau, vei avea intotdeauna suficienta banda si memorie pentru a gestiona cantitati exponentiale de trafic si orice fel de fisiere multimedia.
d) Cloud hosting-ul ofera o capacitate nelimitata de gestionare a traficului. Iata cum functioneaza: o echipa de servere (denumite cloud) lucreaza impreuna pentru a gazdui un grup de site-uri web. Acest lucru permite mai multor computere sa lucreze impreuna pentru a gestiona nivelurile ridicate de trafic.

3. Crearea site-ului
Dupa obtinerea unui nume de domeniu si semnarea unui contract cu un furnizor de hosting, urmeaza legarea numelui de domeniu cu serviciul de gazduire si inceperea crearii site-ului tau.
Odata cu aparitia CMS-urilor (Content Management Systems), este din ce in ce mai usor sa creezi un site. Nu ai nevoie de cunostinte de programare avansate pentru a lansa un site pe Wordpress, de exemplu. Vei gasi o multime de tutorial video pe Internet, care iti explica cum sa instalezi softul Wordpress si cum sa iti configurezi site-ul.
Wordpress este un CMS open-source, adica este un soft liber, disponibil gratuit, care permite distribuirea si personalizarea sa pe placul tuturor.
Usurinta de folosire, multitudinea de teme si plugginuri gratuite, fac din Wordpress alegerea #1 printre jurnalisti, scriitori, blogeri obisnuiti si proprietari de afaceri.
Cu alte cuvinte, WordPress este alegerea pe care trebuie s-o faci daca doresti sa creezi un site de prezentare al comapniei tale, o revista online sau o simpla pagina personala si nu vrei sa ai batai de cap cu personalizarea sau configurarea sa.
De asemenea, poti apela la un programator cu experienta, pentru a te asigura ca vei crea un site perfect functionabil.

4. Crearea continutului si organizarea structurii site-ului
Inainte de a crea continutul, ar trebui sa identifici publicul tinta al site-ului. Acestia sunt oamenii pe care ii doresti ca vizitatori ai site-ul tau. De exemplu, publicul pentru un site care ofera servicii de hosting include persoanele care detin un site sau care intentioneaza sa isi creeze un site in viitorul apropiat. Dupa ce identifici publicul, poti crea un continut care sa fie util si relevant pentru ei.

Continut original si de inalta calitate este cheia unui site web de succes. Daca vizitatorii considera ca site-ul tau este util si unic, ei pot reveni din nou sau pot share-ui continutul tau pe site-urile lor si in retelele de socializare. Acest lucru poate conduce la cresterea traficului pe site-ul tau.
Un alt aspect de care trebuie sa tii cont este organizarea arhitecturii site-ului. Site-ul tau trebuie sa aiba o structura clara si logica. Vizitatorii vor putea astfel naviga cu usurinta pe site-ul tau si vor gasi rapid continutul pe care il cautau.