Potrivit studiului, alte locuri in care posesorii de smartphone folosesc acest dispozitiv sunt la serviciu (65%), in mijloacele de transport in comun (64%), pe drum (64%), in cafenele (58%), la restaurante (50%) si chiar la evenimente sociale/petreceri (43%). Totusi, desi abonamentele si cartelele de telefonie care includ internet au devenit din ce in ce mai accesibile, 54% dintre utilizatorii de smartphone prefera sa se conecteze la internet prin intermediul retelelor wireless.

„Deoarece smartphone-ul a devenit o extensie a noastra, mediul mobil a inceput sa aiba o importanta vitala in strategiile oamenilor de marketing, care includ in promovarea serviciilor si produselor companiilor elemente de engagement special create pentru a targeta consumatorii. Acestia sunt incurajati sa apeleze la un spectru larg de continut digital, care presupune concursuri, imagini, aplicatii interactive, toate menite sa mentina consumatorul permanent conectat si interesat de brand-ul promovat”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Totodata, numarul de activitati diferite pe care utilizatorii le realizeaza pe smartphone cel putin o data pe zi a crescut de la 8 in 2014 la 9 in 2016. Cele mai comune utilizari ale telefonului, exceptand vorbitul si trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre detinatorii de smartphone practica aceasta activitate zilnic in 2016, fata de 68% in 2014), a retelelor sociale (85% in 2016 vs. 64% in 2014) si a e-mailului (79% in 2016 vs. 65% in 2014). De asemenea, romanii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza si edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzica.

In ceea ce priveste continutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmaresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre acestia, 66% prefera sa le vada pe site-urile online, iar 55% prin diferite aplicatii precum YouTube, Facebook, Instagram, 9GAG si Snapchat. Cele mai urmarite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) si de tutoriale (47%).

Citeste si:

Studiul mai arata ca romanii obisnuiesc sa foloseasca telefonul inteligent atunci cand privesc la televizor (68%), mananca singuri (60%), asculta radio (54%), folosesc internetul pe PC/laptop/tablet (51%) sau cand citesc o carte sau un ziar in format fizic (19%). Mai mult, aceste medii ii pot determina sa caute mai multe informatii pe smartphone, cele mai convingatoare canale in acest sens fiind TV-ul (48% dintre utilizatorii de smartphone au cautat cel putin o data informatii pe acest dispozitiv in urma vizionarii unui lucru interesant la TV) si internetul (46%).

Smartphone-ul a devenit o sursa de informare pentru consumatorii romani, 92% dintre utilizatori cautand pe acest dispozitiv cel putin o data informatii despre un produs, inainte de a-l cumpara. Principalele informatii de care sunt interesati sunt legate de pret, caracteristici detaliate despre produs si pareri ale altor consumatori despre acesta. In plus, 34% dintre detinatorii de smartphone afirma ca fac achizitii saptamanal prin intermediul telefonului, principalele produse cautate cu scopul de cumparare fiind cele electronice (25%), urmate de haine si accesorii, care sunt din ce in ce mai cautate pe dispozitivele mobile (14% in 2016 fata de 8% in 2014).

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions, special pentru Mobifest, pe un esantion de 1.029 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta intre de peste 18 ani, din mediul urban din Romania, iar culegerea datelor a fost realizata in perioada 2-5 aprilie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.06%, la un nivel de incredere de 95%.