Apple a avut un profit operational de 38% in Q2 2016, o usoara crestere de la cele 37 de procente inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Samsung, in schimb, a crescut profitul operational de la 11% in Q2 2015, la 17% in ultimul trimestru. Cresterea Samsung este pusa pe seama succesului reprezentat de varfurile de gama de anul acesta, Galaxy S7 si S7 Edge, conform News.ro.

In rest, toti ceilalti mari producatori merg in pierdere sau, in cel mai bun caz, nu au profit:

  • Microsoft, care a ajuns la o cota de piata subunitara are o pierdere operationala de 22 de procente
  • HTC, cei doi fiind cei mai mari pierzatori la capitolul profit operational
  • Lenovo, companie care detine brandul Motorola, pierde 10%,
  • LG 5%,
  • BlackBerry 3%

Sony a reusit sa ajunga la 0% profit operational, dar asta doar dupa ce nu a mai lansat niciun dispozitiv nou mai bine de un an. Fara sa releve schimbari majore fata de ultimii ani, datele celor de la Cannaccord Genuity ne arata inca o data cat de dificil este pentru producatorii de telefoane cu Android sa obtina profit intr-o piata supra-aglomerata unde sunt nevoiti sa concureze aproape exclusiv la nivel de pret.

Totodata, se vede cat de importante sunt flagship-urile pentru diferentierea producatorilor. Practic, Samsung este singurul producator de telefoane cu Android care a reusit sa-si construiasca un brand puternic avand la baza varfurile de gama din sera Galaxy S. Niciun alt producator de smartphone-uri cu Android nu a reusit acest lucru.

Sursa foto: Yulia Grigoryeva / Shutterstock