“Pe masura ce ecranele OLED devin mai raspandite in randul aplicatiilor mici/medii cheie... acestea devin foarte competitive pentru LCD -uri (Liquid Crystal Display), oferind avantaje in calitatea imaginii, unghiul de vizionare, forma, timp de raspuns si un raport de contrast mai ridicat”, se arata in raportul Display Search.

Aceste avantaje ar putea contribui la cresterea pretului cu 75 pana la 100% fata de ecranele TFT LCD (Thin Film Transistor Liquid Crystal Display) de aceeasi dimensiune, este de parere Barry Young, Senior Vice President pentru Display Search.

“In anii urmatori ne asteptam ca veniturile sa creasca cu circa 117% datorita intorducerii display-urilor de tip AMOLED (active-matrix OLED) pentru ecranele principale ale telefoanelor mobile si pentru camerele digitale”, considera Young.

Cel mai mare avantaj al tehnologiei cu dioda electroluminescenta este ca display-ul emite lumina si nu necesita iluminare frontala sau din spate. Un ecran LCD traditional foloseste 5% din consumul de energie pentru afisare si 95% pentru iluminarea acesteia. In cazul OLED iluminarea nu este atat de costisitoare din punct de vedere al resurselor, ceea ce inseamna pentru dispozitivele portabile prelungirea duratei de viata a bateriei. Consumul de energie se reduce in acest caz cu pana la 40% mai redus.

Citeste si:

Ecranele AMOLED, mai usoare si mai performante, sunt considerate de specialistii Display Search cea mai promitatoare tehnologie next generation.

Tehnologia OLED este deja folosita de Samsung Electronics si Reigncom Ltd pentru playere muzicale. Sony planuieste sa vanda anul acesta televizoare de dimensiuni reduse folosind aceasta tehnologie.

Primii cinci jucatori pe piata ecranelor OLED la nivel mondial sunt, in ordinea descresca toare a veniturilor, Samsung SDI, cu o cota de piata de 27,4% si venituri de 33,8 milioane de dolari inregistrate in trimestrul al doilea al anului 2007, Pioneer, care detine 20% din acest segment de piata si inregistra la sfarsitul celui de-al doilea trimestru venituri de 24,7 milioane de dolari, in scadere cu doua procente fata de trimestrul anterior.

Pe locul al treilea se afla producatorul RiTdisplay, cu venituri in Q2 de 23 de milioane de dolari si o cota de piata de 18,6 procente, urmat de LG Electronics, care avea la sfarsitul trimestrului al doilea al anului venituri de 22,7$ si 18,4% cota de piata, iar pe ultimul loc se situeaza japonezii de la TDK cu venituri de 5,6 milioane de dolari si doar 4,5% din piata.