Fundatia va fi formata in urmatoarele 90 de zile, iar in cadrul acesteia se vor mai inscrie si alti parteneri din mediul retelelor sociale, in afara de cei trei giganti ai social networking-ului, care au facut anuntul.

Scopul infiintarii acestei organizatii non-profit este acela de a “asigura neutralitate si longevitate comunitatii OpenSocial, guvernata de specificul construirii aplicatiilor sociale pe Internet, odata ce aceasta va fi lansata”, a declarat Joe Kraus, director de product management, Google.

“OpenSocial a fost, inca de la inceput, o comunitate. Modul in care s-a format aceasta fundatie va asigura perpetuarea acesteia. Developerii si site-urile Web ar trebui sa se simta protejati de faptul ca OpenSocial va fi intotdeauna gratuita si deschisa tuturor”, afirma Kraus.

Organizatia va fi una cu o entitate independenta, cu propriile sale polite. Aceasta va coopta in interiorul ei si alti jucatori importanti din social networking, cum sunt Bebo, LinkedIn sau Plaxo, impreuna cu o multime de alte retele sociale, mai putin cunoscute publicului consumator din Statele Unite, conform silicon.com.

Citeste si:

Facebook este singura companie de social networking care nu a fost contactata pentru a face parte din aceasta fundatie, si care nici nu a dorit acest lucru.

Fundatia OpenSocial cunoaste tot mai multi adepti, numarul aplicantilor atingand 200 de milioane de utilizatori, afirma Kraus.

“Daca vrei sa te dezvolti repede, fa-o in mod independent, insa daca vrei sa ajungi departe, fa-o impreuna cu altii”, a mentionat Kraus in legatura cu planul strategic de dezvoltare al conceptului OpenSocial, din care fac parte, deja, cincisprezece companii.