Pentru prima oara in istorie, in fruntea companiei nu se afla un manager japonez. Corporatia se va retrage sau va inchide unele linii de afaceri si se va concentra pe televizoare, recordere si telefoane cu capabilitati de \"walkman\"
Moment dificil pentru japonezii de la Sony: compania trebuie sa puna capat unei serii de pierderi in lant, imputabile fostului management, care nu a fost capabil sa prevada cat de competitiva va deveni industria. Acum, noua echipa executiva trebuie sa decida, pana in septembrie, ce afaceri vor fi dezvoltate si care vor fi trecute in planul doi sau chiar eliminate. Fostul lider al pietei gadgeturilor electronice se afla deja in al treilea an de restructurari.

Compania Sony va dezvalui in luna septembrie o noua strategie de realocare a resurselor, a declarat directorul executiv al grupului, Howard Stringer, care a sugerat ca diviziile cu probleme isi vor restrange activitatea, transmite Reuters. Stringer si noul presedinte al grupului, Ryoji Chubachi, au dificila sarcina de a revigora divizia Sony de aparatura electronica, care s-a confruntat cu pierderi in ultimii doi ani financiari, in contextul intensificarii concurentei pe segmentul preturilor.

Nu putem lupta pe toate fronturile

"Nu ne putem lupta pe toate fronturile. Trebuie sa facem niste alegeri, iata de ce in aceasta vara vom decide care vor fi prioritatile companiei", a declarat Stringer dupa Adunarea Generala anuala a Actionarilor, organizata la Tokyo.

Grupul se afla in cel de-al treilea an de restructurari, care au avut drept obiectiv diminuarea cu 330 de miliarde de yeni (3 miliarde de dolari) a costurilor fixe, in special prin eliminarea catorva mii de locuri de munca la divizia producatoare de aparatura electronica. Majoritatea analistilor considera insa ca Sony va avea nevoie de masuri mai drastice pentru a ramane competitiva, compania avand rivali puternici pe piata autohtona, cum ar fi Sharp sau alte firme asiatice, precum Samsung, care produc aparatura electronica ieftina.

Un manager primit cu rezerve

Howard Stringer a fost nevoit sa faca fata unor intrebari dure ale actionarilor, reuniti recent la Adunarea anuala a companiei. Intrebarea daca un strain, care nu a trait niciodata in Japonia, poate conduce o companie nipona nu a fost pusa direct, dar a parut ca pluteste in aer. De altfel, un actionar l-a intrebat pe Stringer, care nu vorbeste japoneza, daca va fi in stare sa faca ceea ce nu a reusit fostul executiv, Nobuyuki Idei, in conditii similare.

"Sunt un strain, dar sunt in primul si in primul rand un razboinic Sony", ar fi raspuns Stringer.
De altfel, presa japoneza comenta ca Stringer va avea nevoie de acest spirit de razboinic pentru a duce la bun sfarsit restructurarea si revitalizarea diviziei de electronice a companiei, care genereaza mai mult de doua treimi din veniturile Sony, dar a inregistrat o pierdere operationala de peste 300 de milioane de dolari in ultimul an fiscal.

Nu am reusit sa prevad ceea ce va urma

Nobuyuki Idei a recunoscut ca dificultatile in care se afla compania s-au produs pe durata mandatului sau, fiind determinate de lipsa sa de viziune. "Nu am reusit sa prevad cat de competitiva va deveni piata electronicelor", a spus Idei. Actiunile Sony au pierdut, de altfel, trei sferturi din valoarea lor in ultimii cinci ani.
Divizia producatoare de televizoare este una dintre unitatile la care Sony trebuie sa ia masuri, aceasta inregistrand pierderi operationale de 25,7 miliarde de yeni in anul financiar precedent, din cauza vanzarilor slabe de aparate cu tuburi catodice, dar si a scaderii preturilor in cazul modelelor cu ecrane pe baza de cristale lichide. Inventatorul walkman-ului incearca, de asemenea, sa recastige teren pe piata playerelor muzicale portabile, unde a fost depasit de Apple Computer prin aparatele iPod si iTunes.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri