In lupta cu marcile internationale consacrate, brandurile autohtone au invatat lectia economiei de piata si au reusit sa cucereasca primele pozitii in clasamentul calculatoarelor desktop. Piata notebook-urilor si cea a serverelor este, pentru moment cel putin, dominata de gigantii mondiali de bogdan pencea

Anul trecut, un numar de 438.699 de români au luat o decizie care i-a inclus intr-un grup cu un numitor comun: au cumparat un calculator printr-una din retelele de distributie. Mergând chiar si mai departe cu segmentarea, pe majoritatea covârsitoare a acestora ii uneste o alta alegere pe care au facut-o: au hotarât sa aiba incredere nu intr-o marca foarte cunoscuta in toata lumea, ci intr-un brand dezvoltat local. Alegerea lor are mai multe explicatii si ar fi incomplet sa o luam in considerare doar pe cea legata de pretul de achizitie mai scazut.

Conform unui studiu al IDC, piata PC autohtona, compusa din vânzarile de sisteme desktop, notebook-uri si servere, a crescut numeric anul trecut cu 54,8%, iar valoric cu 40,2%, ajungând la 358 de mil. dolari. Interesant este faptul ca intre primii cinci jucatori dupa numarul de unitati vândute, HP este singura companie internationala care a reusit sa se califice, ocupând locul patru, dupa ce in 2003 a ocupat pozitia secunda. Asamblorii români au inteles ca background-ul pozitiv dat de cresterea economica si a puterii de cumparare le ofera sansa de a fi lideri pe teren propriu. Au dus politici de reducere a costurilor semnând contracte direct cu importatorii, au dezvoltat retelele de distributie, au imbunatatit calitatea serviciilor pre si postvânzare si au facut investitii in marketing si publicitate. Si au câstigat. Pe segmentul vânzarilor de sisteme desktop, din cele 400.000 de unitati vândute anul trecut, mai mult de 80% au fost asamblate de companii autohtone…articolul intreg este disponibil in Biz 108